خانه / آخرین نوشته / پس از ۱۷ سال :۱۲۷ میلیارد تومان فاصله تا تکمیل “فاز اول” قطار شهری کرج
PHP Uploader - By Phenix-TN & Mr.Anderson
Linux avash.dnswebhost.com 3.10.0-962.3.2.lve1.5.24.8.el7.x86_64 #1 SMP Fri Jan 4 06:55:54 EST 2019 x86_64
okokok/home2/omideban/public_html/_aeinbavarokokok

پس از ۱۷ سال :۱۲۷ میلیارد تومان فاصله تا تکمیل “فاز اول” قطار شهری کرج

آیین باور – نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: با تدابیری که اتخاذ شده و طبق تعهد پیمانکار، شهردار و شورای اسلامی شهر مقرر شد که این ایستگاه تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد.

شهبازی در بازدید از ایستگاه اف تا کا قطار شهری کرج که روز یکشنبه با همراهی رییس شورای اسلامی شهر و شهردار کرج صورت گرفت، با اشاره به اینکه این پروژه از سال ها پیش در دستور کار قرار گرفت، افزود: جای خرسندی دارد که این بخش از قطار شهری کرج در زمان خدمت این دوره از شورا و دولت تدبیر و امید به بهره برداری می رسد.

بیش از ۴۰ درصد از پیشرفت این پروژه در ۶ ماهه سال ۹۹ بود و مقرر بود که فاز اول آن در نیمه اول امسال تکمیل شود ولی مشکلات مالی و شرایط شیوع کرونا، مانع این امر شد.


شهبازی گفت: با تدابیری که اتخاذ شده و طبق تعهد پیمانکار، شهردار و شورای اسلامی شهر مقرر شد که این ایستگاه تا پایان سال مورد بهره برداری قرار گیرد.
وی افزود: در اجرای پروژه های مهم کرج تعامل بسیار خوبی بین دولت و مجموعه مدیریت شهری این کلانشهر وجود دارد.
استاندار البرز اضافه کرد: شهردار کرج تلاش های بسیاری برای تامین وثایق و کار اجرای بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان اوراق داشته و اکنون کار، نهایی شده و در حال انتقال از بانک مرکزی است.
وی گفت: برای تکمیل فاز اول این پروژه اعتباری بالغ بر ۶۱۰ میلیارد تومان در شرایط فعلی نیاز است که حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار با مشارکت دولت در اختیار است و همراهی لازم را برای تامین ۱۲۷ میلیارد تومان اعتبار نیز خواهیم داشت که تا پایان سال این پروژه ارزشمند و ماندگار پس از سال ها انتظار به پایان برسد.
شهبازی افزود: کمال قدردانی را از تمامی دست اندرکاران این پروژه بویژه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و پیمانکار پروژه دارم.

سازمان قطار شهری کرج و حومه در تاریخ ۱/۱۰/۱۳۸۰ با ابلاغ اساسنامه توسط وزیر کشور رسماً فعالیت خود را با هدف رفع مشکلات در ادامه احداث مسیر قطار تندرو کرج–گلشهر و مطالعات گسترده حمل و نقل انبوه ریلی در کرج آغاز نموده‌است.

مطالعات امکان‌سنجی احداث قطار شهری کرج و حومه که با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایران صورت گرفت در ابتدای سه‌ماهه اول سال ۱۳۸۲ به انجام رسید که کلیات آن در جلسه شورای ترافیک استان تهران تأیید گردید و در جلسه کمیته فنی شورای عالی ترافیک شهرهای کشور، ۲۵ کیلومتر آن به تصویب رسیده و سرانجام این امر در تاریخ ۹/۷/۱۳۸۲ به تصویب نهائی شورا عالی ترافیک شهرها کشور رسید.

بر اساس مطالعات انجام شده معیار ضرورت استفاده از قطار شهری وجود حداقل ۱۰٬۰۰۰ نفر مسافر در جهت غالب در ساعت اوج ترافیک است و در برخی مسیرها این میزان به بیش از ۱۵٬۰۰۰ یا حتی ۳۰٬۰۰۰ نفر مسافر در ساعت اوج خواهد رسید.

درباره‌ی فریبا کلاهی

روزنامه نگار و مدیر مسئول پایگاه خبری آیین باور

همچنین ببینید

تیشه به هویت شهر

خبرها حکایت از آن دارد که در حین تعریض خیابان جمهوری تصمیم بر قطع درختان گرفته شده و باغی که به جهت موقعیت، افراد استفاده کننده از فضای آن به خصوص در فصول مناسب زیاد است. باغی که قریب به چندین سال هویت زیبایی به شهر داده و با درختان قدیم و جدید حکایت از سرزندگی و گذشت زمان دارد.

گام به گام باقانون (۱۶): رای وحکم چیست؟

آیین باور – اخیرا درخواست های زیادی از شهرواندان داشته ایم که پرونده های درحال …

آمار ابتلای پرستاران البرز هولناک است : روزی ۲۰ پرستار از چرخه درمان خارج می شوند

آیین باور – در شرایطی که روزانه ۲۰ پرستار به کووید ۱۹ مبتلا و از …

دیدگاهتان را بنویسید