شنبه، 12 تیر 1400 - 10:11

درخخش معلمان استثناییی البرز در جشنواره تدریس

۱۱ معلم آموزشگاه استثنایی البرز؛ در جشنواره مجازی تدریس منتخب شدند

آیین باور - رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز گفت: ۱۱ معلم مدارس استثنایی در جشنواره مجازی تدریس الگوهای برتر یاددهی و یادگیری سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۳۹۹ منتخب استانی شدند.

عباس کشاورز افزود: به منظور توسعه فضای رقابتی سازنده، افزایش کیفیت و نوآوری در بکارگیری علم و فن آوری‌های جدید اطلاعاتی، ارتقای زمینه پژوهشگری و توانمندسازی حرفه‌ای معلمان در مدارس به صورت مجازی در استان برگزار شد.

وی از ارتقای کمی و کیفی شیوه های تدریس معلمان و شناسایی و ترویج روش های نوین یاددهی –یادگیری  از دیگر  اهداف برگزاری این جشنواره یاد کرد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز  گفت: معلمان همه مدارس استان با ارائه طرح درس و فیلم تدریس در این جشنواره مجازی شرکت کردند.

کشاورز اضافه کرد: این جشنواره برای معلمان مدارس استثنایی با رویکرد انفرادی و اقدام‌پژوهی و در گروه‌های آسیب دیده بینایی، شنوایی‌، نیاز ویژه ذهنی، چند معلولیتی و جسمی‌حرکتی، مشکلات ویژه یادگیری، اختلالات طیف اتیسم، گفتاردرمانی، کاردرمانی، شنوایی شناسی، خدمات راهنمایی و مشاوره درتمام دوره‌های تحصیلی اجرا شد.

کشاورز ادامه داد: در گروه دانش آموزان آسیب دیده شنوایی در دوره های متوسطه اول و دوم  احمد محمودی و در دوره ابتدایی شهره کریمایی منتخب جشنواره مجازی تدریس شدند.

وی افزود: درگروه دانش آموزان با کم توانی ذهنی دوره پیش دبستانی نیز سمیرا راستی و در دوره ابتدایی صدیقه مشکانی برتر شدند.

وی اضافه کرد: درگروه دانش آموزان چند معلولیتی هم در دوره  پیش دبستانی هم فاطمه توانگر روستا و معصومه مردمی در دوره ابتدایی رتبه برتر این جشنواره را کسب کرد.

رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی البرز گفت: در گروه دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری نیز در تدریس انفرادی لیلا یگانه شمامی و در درس پژوهی هم  مرکز مشکلات ویژه یادگیری یگانه رتبه برتر را به خود اختصاص داد.

کشاورز افزود: در تدریس مجازی تربیت بدنی نیز کیانا حسن زاده منتخب استانی جشنواره مجازی تدریس الگوهای برتر یاددهی و یادگیری شد.

کشاورز ادامه داد: ۱۸ مدرسه استثنایی در البرز وجود دارد که از این تعداد ۱۷ مدرسه به صورت دولتی و یک مدرسه نیز به صورت غیردولتی فعالیت می کند.

وی افزود: ۱۹ مرکز مشکلات ویژه یادگیری در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۰ مرکز به صورت دولتی، ۹ مرکز به صورت غیردولتی فعالیت می کنند.

البرز یک هزار و ۸۸۹ نفر دانش آموز  استثنایی و ۹ هزار و ۲۲۳ نفر دانش آموز هم به صورت تلفیقی فراگیر در مدارس عادی دارد.

 
 

کدخبر: 101