یکشنبه، 20 تیر 1400 - 11:24

حق آبه تالاب چغاخور در شرایط سخت خشکسالی تامین شود

در ششمین جلسه کمیته مدیریت زیست بومی تالاب چغاخور، بر رعايت حق آبه زيست محيطي اين تالاب در ماه هاي كم آبي و خشك سال تاكيد شد.

 

به گزارش آیین باور به نقل از  حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدي مديركل حفاظت محيط زيست استان در ارتباط با دستوركار و مصوبات اين جلسه گفت: برنامه مدیریت زیست بومی اين تالاب مرجعي براي حفظ و بهره برداري پايدار از اين تالاب ارزشمند است. 

وي با اشاره به اقدامات و مراحل سپري شده در طراحي برنامه زيست بومي اين تالاب افزود: در جلسه اخير اين كميته، با در نظر داشتن خشکسالی و شدت تبخیر اين تالاب، برنامه ريزي لازم براي حفظ حقابه زیست محیطی تالاب، به خصوص در ماههای خشک پیش رو انديشيده شد. 

احمدي انطباق برنامه هاي حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر برنامه مدیریت زیست بومی اين تالاب را گام مهمي در تحقق توسعه پايدار و همراهي جوامع بهره بردار حاشيه تالاب چغاخور توصيف كرد و اذعان داشت: مدیریت پسماند درحاشیه تالاب و هم چنین جمع آوری و جلوگیری از پخش نخاله های ساختمانی در اطراف روستاها و راههای حاشیه آنها دغدغه حفاظت محيط زيست استان است و دراين زمينه مطالبات قانوني با بخش هاي متولي اين امر صورت مي گيرد. 

اين مقام مسئول تعامل بین دستگاهی را در تسریع برنامه هاي مديريت پسماند ضروري دانست و از تجميع گزارش عملكرد اعضاي اين كارگروه در ارتباط با مديريت زيست بومي اين تالاب در نشست آتي آن خبر داد. 

کمیته مدیریت زیست بومی تالاب چغاخور به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و دبيري حفاظت محيط زيست استان و عضويت تمامي مجموعه هاي مرتبط با تالاب چغاخور تشكيل شده است.

 

کدخبر: 121