سه‌شنبه، 28 اردیبهشت 1400 - 08:42

تایید صلاحیت ۱۵۳ داوطلب دیگر شورا‌ها در البرز

سخنگوی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا البرزگفت: از مجموع ۴۱۰ داوطلب رد صلاحیت شده شورا‌های استان در بازنگری اسناد توسط شورای عالی نظارت بر انتخابات البرز، صلاحیت ۱۵۳ نفر آنان تائید شد.

آیین باور -  علیرضا عباسی، سخنگوی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا البرز با تاکید بر این نکته که در بررسی صلاحیت داوطلبان شورا‌های اسلامی شهر و روستا ضمن رعایت اصل بی طرفی تنها قانون و مدارک مورد استناد قرار گرفته است، افزود: در مجموع حدود۲ هزار داوطلب برای دور ششم انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان البرز نام نویسی کردند.


سخنگوی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا البرز افزود: از مجموع حدود ۲ هزار داوطلب انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در البرز، ۹۱ درصد در هیات‌های اجرایی تائید صلاحیت و ۹ درصد رد صلاحیت شدند.

عباسی گفت: اسامی تائید صلاحیت شدگان هیات‌های اجرای به هیات‌های نظارت استان ارجاع داده شد که در این مرحله صلاحیت ۸۵ درصد آنان احراز شد که در هیات نظارت ۴۱۰ نفر به علت نواقص پرونده‌ها و عدم ارائه مستندات کافی رد صلاحیت شدند.

او افزود: در بررسی شکایات ۴۱۰ رد صلاحیت شده هیات نظارت در بررسی هیات عالی نظارت بر انتخابات استان، صلاحیت ۱۵۳ نفر احراز شد و صلاحیت ۲۵۷ نفر تائید نشد.

سخنگوی هیئت عالی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا البرز گفت: از مجموع ۱۵۳ تائیدصلاحیت شده هیات عالی نظارت بر انتخابات استان البرز، ۶۲ نفر مربوط به کرج، ۳۹ نفر فردیسی، ۲ نفراشتهارد، ۲۶ نفر ساوجبلاغ، چهار نفر نظرآباد، ۱۵ نفر چهارباغ و پنج نفر مربوط به شهرستان طالقان هستند.

عباسی افزود: تلاش‌ها براین بود که افراد دارای صلاحیت لازم تائید شوند و زیر بار فشار‌ها نرفتیم که مردم با بصیرت و آگاه از بین تائید صلاحیت شدگان، افراد اصلح را برای شورای شهر و روستا انتخاب کنند.

کدخبر: 13