یکشنبه، 03 مرداد 1400 - 19:59

معاون استاندار از اوضاع نامناسب بیماران کرونایی می گوید:

ظرفیت بیمارستان ها رو به اتمام است

آیین باور-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: روند بستری و فوتی بیماران کرونایی در استان البرز رو به افزایش است

آیین باور-معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: روند بستری و فوتی بیماران کرونایی در استان البرز رو به افزایش است به طوری که از اول تیرماه تعداد بستری ها از ۵۰۴ نفر به ۱۰۸۱ نفر یعنی بیش از دو برابر گذشته است وفوتی ها هم در همین ایام از ۶ نفر از اول تیرماه به ۲۳ نفر تا به امروز افزایش یافته و تقریباً حدود ۵ برابر شده است.
فردی تصریح کرد: از طرفی دیگر ظرفیت تخت های بیمارستانی رو به پر شدن است و متاسفانه ممکن است انجام روند تا چند روز آینده ادامه داشته باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز گفت: در نتیجه تعداد مرگ و میر رو به افزایش است و همراهی و هماهنگی رعایت نمودن پروتکل های بهداشتی و خود داری از ترددهای غیرضرور و رعایت نمودن فاصله های اجتماعی و غیر ..... همواره مورد تاکید می باشد.

فردی تصریح کرد: در هر صورت ۵ شهرستان استان در وضعیت قرمز و دو شهرستان وضعیت نارنجی می باشند بنابراین با توجه به رنگ بندی ها اعلام شده محدودیت ها در مورد ادارات و سازمانهای دولتی ، صنوف و ترددهای غیرضرور کاملا باید رعایت گردد.

وی افزود: صراحتا عرض می‌کنم خطر بیخ گوش و زنگ خطر در استان به صدا درآمده است در هر صورت در مجموع تعداد مراکز تجمعی واکسیناسیون ۱۹ مرکز می باشد و تا کنون ۳۸۵۹۴۶ دز تزریق شده است و روزانه بیش از ۱۳۰۰۰ به طور متوسط تزریق می‌شود.
فردی در پایان تصریح کرد: و از طریق دیگر به زودی تعداد ۵ مرکز دیگر اضافه خواهد شد.

کدخبر: 146