شنبه، 18 آذر 1402 - 20:11

تصفیه خانه آب شرب مهستان امسال به بهره برداری می رسد

پروژه مدول دوم تصفیه خانه آب شرب شهر جدید مهستان البرز قرار است تا پایان سال به بهره برداری برسد.

آیین باور - مدیرعامل شرکت آب منطقه ای البرز روز جمعه در بازدید هاشم امینی مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور و حمیدرضا نامداری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب البرز از پروژه مدول دوم تصفیه خانه آب شرب شهر جدید مهستان و ضلع غربی رینگ سراسری طرح آبرسانی البرز که در جریان دور دوم سفر استانی هیات دولت به شهرستان گفت البرز صورت گرفت گفت: کمبود منابع اعتباری از مشکلات استان است که امکان آغاز طرح جدید آبرسانی را از ما گرفته و ما مجبور شدیم طرح آبرسانی به شهر مهستان را با حداقل منابع استانی آغاز کنیم.

وی گفت: تاکنون از ۹ فیلتر این طرح، سه فیلتر را زیر بار برده ایم و هم اکنون ۲۷۰ لیتر بر ثانیه می توانیم برداشت کنیم. وسعت خط انتقال این طرح ۶۲ کیلومتر از تصفیه خانه است که قرارداد احداث ۲۲ کیلومتر تا نظرآباد و ۴۰ کیلومتر از نظرآباد تا اشتهارد را منعقد کرده ایم.

نجفیان با بیان اینکه بحرانی ترین نقطه آبرسانی شهرستان، اشتهارد است، گفت: قرار شده کل تصفیه خانه یعنی ۶ فیلتر دیگر را تا آخر سال تکمیل و نصب کنیم. فعلا برای تامین آب شرب اشتهارد که چالش بزرگی دارد از مخزن آبفای شهرستان برداشت می کنیم و امیدواریم با تکمیل این طرح مشکل آنجا نیز حل شود.

پروژه مدول دوم تصفیه خانه آب شرب شهر جدید مهستان و ضلع غربی رینگ سراسری طرح آبرسانی البرز هم اکنون به پیشرفت فیزیکی، ۵۲ درصدی رسیده است.

با افتتاح این طرح خط انتقال آب شرب به هشتگرد، ساوجبلاغ، نظرآباد و اشتهارد با اعتبار ۹ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.اهداف این پروژه رفع کمبود آب شرب مورد نیاز شهرستان‌های استان است.

این پروژه شامل هزار و ۹۰۰ متر خط انتقال به قطر ۸۰۰ میلی‌متر از جنس فولادی و ۹ عدد فیلتر شنی، ساختمان‌ها و تاسیسات برقی و مکانیکی احداث شده است.

جمعیت هدف این طرح، ۱۵۴ هزار نفر در فاز اول و ۴۴۶ هزار نفر در فازهای بعدی طرح آبرسانی است.

اعتبار هزینه شده در فاز اول طرح ۹۰۰ میلیارد ریال بوده است.

رییس جمهور و هیات دولت در راستای دور دوم سفرهای استانی امروز جمعه میهمان مردم البرز هستند..


کدخبر: 1460