شنبه، 09 مرداد 1400 - 07:54

هشدار آب منطقه ای البرز:

ورود به حریم رودخانه‌های کرج و طالقان جان مردم را به خطر می اندازد

مسئول روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: مردم و گردشگران به حریم رودخانه‌های کرج و طالقان ورود نکنند.

آیین باور -رودخانه‌های کرج و طالقان در کمین جان گردشگرانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز البرز، عباسعلی کیخایی، گفت: با توجه به هشدار هواشناسی، ورود مردم و گردشگران به حوضه آبریز رودخانه‌های دائمی و فصلی استان مخاطره آمیز است.

مسئول روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای البرز افزود: گزارش هواشناسی بیانگر بارش‌های رگباری باران از دیروز تا هفته آینده در استان است، مردم از حضور در حاشیه رودخانه‌های دائمی و فصلی و سد‌های البرز خودداری کنند.

کیخایی گفت: اتراق در حاشیه رودخانه‌های پرآب کرج و طالقان بیش از سایر رودخانه‌ها مخاطره آمیز بوده ضمن آن که در زمان بارش‌های تندری احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

او افزود: در ماه‌های اخیر تعدادی از گردشگران بدون توجه به توصیه‌ها و اطلاعیه‌های شرکت آب منطقه‌ای استان به محدوده رودخانه‌های کرج، طالقان و کردان ورود کردند که متاسفانه حوادث تلخی برای آنان و خانواده‌ها رقم خورد.

وی  گفت: با توجه به پایین بودن دمای آب در رودخانه‌های کوهستانی ورود به حریم این رودخانه‌ها با از دست دادن تعادل و غرق شدگی همراه است.

او افزود: اکنون تیم‌های هشدار شرکت آب منطقه‌ای استان البرز در حاشیه رودخانه‌های کرج و طالقان مستقر بوده ضمن آن که پلاکارد و تابلو‌های هشداری در این محدوده‌ها نصب شده است که انتظار می‌رود مردم و گردشگران با این شرکت همراهی بیشتری کنند.

کدخبر: 161