شنبه، 16 مرداد 1400 - 09:32

به دستور استاندار البرز:

بيمارستان امام خمینی (ره) کرج در شرايط كرونايی باید به دانشگاه علوم پزشكی واگذار شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز و‌ رئیس هیات مدیره سازمان همیاری شهرداری های استان گفت: بیمارستان امام خمینی (ره )کرج در مالکیت بنیاد شهید و سازمان همیاری به نمایندگی از شهرداری های استان است که به دستور استاندار البرز باید در این شرايط كرونايي به دانشگاه علوم پزشكی واگذار شود.

آیین باور - ابوافضل فانی با بیان این مطلب که در پی انتشار فیلمی از وضعیت بیمارستان در رسانه های مختلف در حال انتشار است، اظهار داشت: این بیمارستان از سال 1370 تا سال 1395 به تعهدات بیمه ای خود عمل نکرده و از سال 1395 با تغییر تعرفه خصوصی به دولتی و بکارگیری نیروی مازاد عملا زیان ده شده است.
وی افزود: بیمارستان امام خمینی (ره ) کرج به دفعات به مزایده گذاشته و در نهایت در نوبت هشتم به بخش خصوصی واگذار شد که آن هم با دعوی تقابل بنیاد شهید و عدم انجام تعهدات از سوی خریداران با رای محاکم قضایی خلع ید شد.
این‌ مسئول خاطر نشان کرد: شهرداری کرج با توجه به اینکه یکی از سهامداران اصلی این بیمارستان است آمادگی داشت تا مدیریت بیمارستان را برعهده بگیرد اما با ورود بنیاد شهید به عنوان شریک مشاعی درخواست واگذاری بیمارستان به بنیاد مطرح شد که با حضور رئیس کل دادگستری و نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و دیگر مسئولان استانی جلساتی برگزار و در نهایت بیمارستان در تاریخ ۱۷ خرداد ماه گذشته به نماینده بنیاد شهید تحویل شد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز یادآور شد: متاسفانه شرکت شاهد به نمایندگی از بنیاد بعد از گذشت یکماه از انجام تعهدات خودداری کرد.
فانی تصریح‌کرد: بیش از 2/3 از شش دانگ بیمارستان متعلق به بنیاد شهید است که نه تنها به تعهدات خود در خصوص واگذاری عمل نکرده بلکه در خصوص سهم خود نیز تعیین تکلیف نمی کند.
به گفته وی بیمارستان امام خمینی (ره)در برزخ عدم تعیین تکلیف بنیاد شهید در شرایط حساس کرونا می باشد چرا که مالکیت بیمارستان مربوط به بنیاد شهید و شهرداری های استان است و ارتباطی به استانداری ندارد.

کدخبر: 189