چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 - 11:39

اول خرداد؛ ایستگاه ماموت سوت می کشد

سکوی ایستگاه متروی ماموت شهرستان ساوجبلاغ آماده بهره برداری شد و از خرداد ماه به مسافران خدمات ارائه می‌کند.

دهم دی ماه سال ۹۸ نقطه عطفی در تاریخ توسعه و رونق زندگی در شهرجدید هشتگرد است، افتتاح طرحی عظیم که بسیاری از متقاضیان مسکن مهر رغبت پیدا کردند تا با وجود بخشی از کاستی ها ، روانه این شهر شوند و در آن اسکان بگیرند. با افتتاح قطار شهری گلشهر کرج - شهرجدید هشتگرد  تعداد زیادی از مجتمع های مسکونی منطقه ساوجبلاغ که تا پیش از آن خالی از سکنه بود به یکباره زندگی در آنها جریان یافت.    

راه اندازی متروی گلشهر - شهرجدید هشتگرد بارقه امیدی به وجود آورد و پس از افتتاح طرح قطار شهری ، روزانه ۱۴ رام قطار بین کرج - شهرجدید هشتگرد در رفت و آمد هستند که پیش بینی می شود با افتتاح طرح های توسعه ای ضمن افزایش تعداد قطارها  و ساعت کاری آنها، میزان انتظار مسافران کاهش یاید.

یکی از این طرح های توسعه ای راه اندازی سکوی ایستگاه متروی ماموت است که در کیلومتر ۵۷ خط پنج متروی تهران واقع است که عملیات اجرایی آن از سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۵۳ میلیارد تومان آغاز شد.

محمد علی حاجی زاده، عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدید هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ گفت : عملیات تکمیلی این ایستگاه شامل اتاق کنترل، سرویس بهداشتی و دیگر تجهیزات تا شهریور ماه سال جاری به پایان می‌رسد، اما از خرداد خدمات به مسافران آغاز می‌شود.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدید هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ افزود:با احداث این ایستگاه، ساکنان مناطق بیشتری از شهرستان ساوجبلاغ تحت پوشش خدمات متروی گلشهر کرج - شهرجدید هشتگرد قرار خواهند گرفت که علاوه بر سهولت رفت و آمد کارکنان و ساکنان شهر گلسار و شهرستان چهارباغ، زمینه تردد ایمن مردم در غرب استان البرز فراهم می‌شود.

حاجی زاده گفت: راه اندازی سکوی ایستگاه متروی ماموت نقش موثری در کاهش ترافیک آزادراه کرج - قزوین خواهد شد.

عضو هیئت مدیره شرکت عمران شهرجدید هشتگرد شهرستان ساوجبلاغ افزود: این سکو به مساحت حدود ۶ هزارمتر مربع بوده و ۱۷ کیلومتر از ایستگاه گلشهر و ۹ کیلومتر از ایستگاه شهرجدیدهشتگرد فاصله دارد.

کدخبر: 19