چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 - 11:43

ساوجبلاغ بوی گل می دهد ،روستای قاسم آباد را دریاب

برداشت گل محمدی از مزارع استان البرز با مساحتی بالغ بر ۳۵ هکتار در شهرستان ساوجبلاغ آغاز شده است. این مزارع با استفاده از روش‌های نوین کشت و آبیاری احداث شده و میزان عملکرد محصول آن از میانگین کشوری بیشتر است.

به گزارش ایران رتبه نخست تولید گلبرگ گل خشک و گلاب را در دنیا به خود اختصاص داده، اما در تولید اسانس و روغن گل محمدی که کاربرد دارویی و عطر و ادکلن دارد هنوز رتبه مناسبی ندارد.

محصول تولیدی بزرگترین مزرعه گل محمدی استان البرز به کشور‌های اروپایی صادر می‌شود. واحد فرآوری مزرعه گل محمدی ساوجبلاغ دارای ظرفیت تولید گلاب، اسانس و روغن بوده که با توجه به قیمت‌های جهانی به ویژه روغن و اسانس در آینده ارز آوری برای کشور خواهد داشت.

مزرعه گل هوریا در روستای قاسم آباد منطقه ساوجبلاغ یکی از بزرگترین مزارع گل محمدی با واریته مرغوب در کشور است که با شیوه‌های نوین و مکانیزه به وسعت ۴۰ هکتار و با بالاترین برداشت گل محمدی در هر هکتار به میزان ۶ الی ۸ تن میباشد. این مزرعه با راه اندازی کارخانه صنعتی گلاب گیری و تولید اسانس و فراورده‌های گیاهی دیگر به طور مستقیم برای بیش از ۳۰ نفر اشتغال و با بهره گیری از ۵۰۰ کارگر فصلی تا اواسط خرداد ماه اقدام به برداشت گل محمدی می‌نمایند.

کدخبر: 20