پنجشنبه، 21 مرداد 1400 - 08:03

بیمارستان امام خمینی (ره) هم برای پذیرش بیماران کرونایی آماده شد

مدیریت بحران استان ظرف یک هفته بیمارستان صحرایی ۵۰۰ تختی ایجاد کند

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت:جای خرسندی دارد که با هماهنگی های صورت گرفته مشکل بیمارستان امام (ره) حل شد و بیش از ۲۰۰ تخت بیمارستانی مجهز نیز برای پذیرش بیماران کرونایی به مجموعه تخت های استان اضافه شد.

آیین باور-شهبازی در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا که روز چهارشنبه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه تاکنون در این جلسات تصمیم های مهمی اتخاذ و روند اجرای آنها بررسی شده است، افزود: طی بازدید ها و گزارش هایی که ارائه می شود در البرز روزانه بین ۲۰ تا ۳۰ هزار واکسن تزریق می شود.

وی ادامه داد: تزریق واکسن در ۲۵ مرکز در استان صورت می گیرد و این جدیت و تلاش از سوی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و مسئولان مربوطه ستودنی است.

شهبازی گفت: با توجه به نظارت های جدی روند واکسیناسیون بخوبی طی می شود و فاصله گذاری اجتماعی و سرعت عمل نیز قابل قبول است.

وی افزود: مسائل و موضوعات استان در این شرایط ویژه و موج پنجم شیوع کرونا باید از سوی مسئولان مربوطه شفاف اعلام شود تا تدابیر لازم نیز بدرستی اتخاذ شود.

استاندار البرز گفت: مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز موظف است که با استفاده از امکانات سازمان ها، دستگاه ها و... استان نسبت به ایجاد بیمارستان صحرایی با حداقل ۵۰۰ تخت اقدام کند که در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری امروز با دستوری تمامی مسئولان کشور و حتی نیروهای مسلح را بسیج کردند که امکانات لازم را برای مقابله با کرونا فراهم کنند.

شهبازی گفت: مدیرعامل توزیع برق استان باید به طور جدی در راستای تامین برق و عدم قطع برق در منازل و بویژه واحد‌های تولید کننده دارو و اکسیژن و بیمارستان ها نظارت و اهتمام داشته باشد، البته تمامی بیمارستان های استان دارای ژنراتور هستند.

وی افزود: در موضوع تامین دارو دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام کرده که هیچ گونه مشکلی ندارد ولی با توجه به استقرار واحد‌های بزرگ تولید دارو در استان این امکان را داریم که در صورت کمبود دارو رایزنی های لازم را داشته باشیم.

استاندار البرز گفت: جای خرسندی دارد که با هماهنگی های صورت گرفته مشکل بیمارستان امام (ره) حل شد و بیش از ۲۰۰ تخت بیمارستانی مجهز نیز برای پذیرش بیماران کرونایی به مجموعه تخت های استان اضافه شد.

وی افزود: بیمارستان امام خمینی (ره) از این پس بعنوان بیمارستان معین امام علی (ع) برای پذیرش بیماران کرونایی آماده است.

شهبازی گفت: ۱۵۰ تخت در فردیس با همت سپاه پاسداران آماده شد و باید مدیران، امکانات لازم را برای بهره برداری از آن فراهم کنند.

وی افزود: متاسفانه سویه جدید کرونا بسیار افسار گسیخته در حال شیوع است و نمی توان با ساده انگاری، غافل شد، برابر تمامی استان باید برای مقابله جدی با این موج بسیج شوند.

کدخبر: 212