دوشنبه، 25 مرداد 1400 - 07:56

خطر از بیخ گوش مردم گذشت!

شناسایی حفره آسفالت در میانجاده مانع وقوع فاجعه شد

عدم کنترل و بی توجهی به آبهای سطحی در روزگار بی آبی و عطش زمین و برسرزبان افتادن وقوع فروچاله ها در استان هر آن ممکن است فاجعه ای را رقم زند.

آیین باور- معاون خدمات شهر شهرداری کرج گفت: شناسایی به موقع حفره آسفالت در خیابان شهید بهشتی در محدوده میانجاده کرج ، از ایجاد حادثه برای خودروها جلوگیری کرد.

 عدم کنترل و بی توجهی به آبهای سطحی در روزگار بی آبی و عطش زمین و برسرزبان افتادن وقوع فروچاله ها در استان یک قصه نیست و هر آن ممکن است فاجعه ای را رقم زند.بررسی ها نشان داد که نفوذ آب و عدم کارشناسی بودن سیستم جمع آوری آبهای سطحی خیابان  شهید بهشتی محدوده میانجاده موجب فرونشست خاک و خالی کردن زیر آسفالت خیابان شده و حفره ای به عمق ۲ و قطر ۱۰ متر ایجاد کرده است.

ناصر حاجی محمدی گفت: تیم های رصد خدمات شهر شهرداری منطقه ۶ کرج حین گشت زنی ، متوجه ایجاد حفره در آسفالت خیابان میانجاده کرج شدند که بلافاصله مدیران شهری با حضور در محل موضوع را در دست بررسی فوری قرار دادند. این حفره به صورت موقت با یک کامیون مخلوط بتن و ماسه ترمیم و در نهایت همسطح سازی شد.

وی با بیان اینکه تیم های رصد خیابان در معابر  کرج فعال هستند، افزود: اگر این حفره به موقع شناسایی نمی شد ممکن بود حتی یک حودروی سنگین را در خود ببلعد وحادثه ای  بزرگ به وجود بیاورد.

حاجی محمدی با اشاره به اینکه قطر آسفالت معابر کرج حدود ۳۰ سانتی متر  و حتی بیشتر است، گفت: پوسته آسفالت سبب شد که دیرتر متوجه حفره موجود شویم.

معاون خدمات شهر شهرداری کرج افزود: اقدام لازم برای ترمیم لوله آسفالت محدوده حفره به وجود آمد در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: البته رفع خطر به صورت موقت بوده که سرپرست شهرداری کرج دستور ایمن سازی این نقطه را به معاون فنی و عمران شهرداری کرج صادر کرد تا در اسرع وقت پیمانکار به کار گرفته شود و نسبت به ایمن سازی نقطه مورد نظر پرداخته شود.

کدخبر: 224