سه‌شنبه، 26 مرداد 1400 - 15:49

جدیدترین ضوابط برگزاری مراسم عزاداری محرم 1400 اعلام شد

دسته روی هیاتها، ممنوع است

هیات های عزاداری از هرگونه برگزاری مجلس روضه و عزاداری در محیط های سربسته و محدود، اجتناب کنند.

جلسه قرارگاه عملیاتی مبارزه با بیماری کرونای البرز  روز دوشنبه 26 مرداد 1400 و با ریاست دکتر فردی معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی استانداری البرز برگزار شد. 
در این جلسه مصوب شد هیات های عزاداری محرم، صرفاً در محیط روباز و با رعایت دستورالعمل ها و ضوابط بهداشتی، مجاز به برگزاری مراسم هستند و باید از هرگونه برگزاری مجلس روضه و عزاداری در محیط های سربسته و محدود، اجتناب شود.
ناصر مقدم مسئول کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی استان البرز در این باره گفت: مردم عزیز ما عاشق اهل بیت(ع) و پیرو مکتب حسینی هستند لذا با تمام وجود، به اقامه عزای حسینی می پردازند که از جمله در ماه محرم و صفر، نسبت به برگزاری هیات های خانگی اقدام می نمایند این امر از نظر معنوی، کاری ارزشمند است لیکن در شرایط کرونائی باید ضرورت حفظ سلامت  جان مهمانان و عزادارای حسینی، بیش از پیش مدنظر بانیان و برگزار کنندگان این مراسم ها قرار گیرد .
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان ضرورت اهتمام فعالان مذهبی به حفظ سلامت عزاداران حسینی خاطر نشان کرد: در ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا، مقام معظم رهبری فرمایش و راهبرد مهمی را بیان فرمودند مبنی بر اینکه " هر چیزی که کمک کند به سلامت جامعه و عدم شیوع این بیماری، یک حسنه است؛ در نقطه‌ی مقابل هر چیزی که کمک کند به شیوع این بیماری، یک سیّئه است. خدای متعال ما را موظّف کرده که نسبت به سلامت خودمان و سلامت دیگران، سلامت مردم، احساس مسئولیّت کنیم" و همین فرمایش معظم له، وظیفه و راه صحیح را برای همه ما مشخص نموده و امیدواریم با دقت و هوشیاری  خادمان و عاشقان حسینی، مجالس عزای سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبداله الحسین(ع) در عین سلامت و امنیت بهداشتی برگزار گردد.

کدخبر: 232