چهارشنبه، 17 شهریور 1400 - 11:07

معضل ترافیک کرج در انتظار گشایش بزرگراه شمالی

بزرگراه شمالی سال ۹۵ آغاز شد و قرار بود سه ساله به انجام برسد اما در حد شعار تبلیغاتی دولت قبل باقی ماند.

آیین باور- رهگذران اتوبان تهران کرج؛ چشم انتظار بهره برداری از بزرگراه شمالی هستند، طرحی که سال ۹۵ آغاز شد و قرار بود سه ساله به سرانجام برسد و در حد شعار تبلیغاتی دولت قبل نزول کرد. عملیات اجرایی بزرگراه شمالی کرج که از آن با عنوان کمربندی شمالی نیز یاد می‌شود مرداد ۱۳۹۵ به طور رسمی آغاز شد و طبق برنامه زمان‌بندی مقرر شده بود که طی سه سال بهره‌برداری شود.

ساخت این بزرگراه با توجه به نقشی که در تسهیل رفت‌وآمد به ۱۳ استان دارد، نه تنها برای ساکنان کلانشهر کرج، بلکه برای مردم سایر استان‌ها نیز اهمیت ویژه‌ای دارد. آزاد راه شمالی کرج از طرح‌هایی است که با افتتاح آن بار ترافیکی آزاد راه تهران -کرج و کرج- قزوین کاهش می‌یابد.

شهبازی، استاندار البرز در خصوص مشکلات به وجود آمده بر سر راه طرح گفت: کنارگذر شمالی کرج مشکلاتی برای تهیه مصالح داشته که تغییر قیمت‌ها و همچنین تحریم‌های ناجوانمردانه باعث شده تا کار اتمام این طرح به تاخیر بیفتد.

استاندار البرز گفت: در دیدار‌هایی که با شهردار و اعضای شورای شهر کرج داشتم دو طرح مهم بزرگراه شمالی و مترو کرج را به عنوان مهمترین مطالبه مردمی مطرح کردم و درخواست داشتم که با اهتمام ویژه برای تکمیل آن‌ها اقدام شود.

او افزود: شورای اسلامی و شهردار جدید کرج همت والایی برای آبادانی و رفاه مردم این کلانشهر دارند و ما هم در این مسیر همراهی ویژه‌ای خواهیم داشت.

غفوری، مدیر طرح بزرگراه شمالی کرج گفت: این طرح مهم شهری که در بخش اول به خاطر پل کابلی بیلقان حدود ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته به سرعت در حال تکمیل شدن است.

او افزود: در بخش دوم پیشرفت فیزیکی طرح حدود ۸۸ در صد است که از این بخش حدود ۶/۵ کیلومترآن آسفالت شده و باقی مانده آن در حال آسفالت است.

کدخبر: 252

منبع: صدا سیما البرز