چهارشنبه، 17 شهریور 1400 - 11:52

ناظر شرفخانه‌ای شاگرد خلف استاد شهریار درگذشت

استاد حکیم ناظر شرفخانه‌ای از آخرین بازماندگان نسل شاعران تغزلی عرفانی سبک کلاسیک بود

محمد رضا ملک پور  متخلص به ناظر شرفخانه ای  از شاعران بنام ساکن کرج متولد ۱۳۱۷ بود که امروز در ۸۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.از وی که سالها نزد استاد شهریار  درس آموخته بود به عنوان شهریار ثانی یاد می شد. بنابر وصیت استاد مراسم تدفین بایستی در آذریایجان صورت گیرد.

به گواه صاحب‌نظران از شعرای معاصر و در قید حیات کشور، کمتر شاعر و پژوهشگر سه زبانه‌ای قابل قیاس با استاد ناظر شرفخانه‌ای شاگرد خلف استاد شهریار است. وی علاوه بر غور در علوم حوزوی، تحصیلات تکمیلی دانشگاهی درخوری داشته و در حوزه ادبیات عرفانی و آفرینش‌های ادبی در سه زبان جهان اسلام فارسی ترکی و غربی  از سرآمدان روزگار خویش است.

استاد حکیم ناظر شرفخانه‌ای از آخرین بازماندگان نسل شاعران تغزلی عرفانی سبک کلاسیک بوده و به خاطر مطالعات عمیق و دقیقش با آثار نغز اکثر شعرای قدیم و جدید دم‌خور بوده و در استقبال از بزرگان فرهنگ و ادب پارسی، ترکی و بعضا عربی نظیره‌های باشکوه و درخوری دارد. تعداد تألیفات و آفرینش‌های ادبی وی دو رقمی بوده و از شاگردان مستقیم و طراز اول استاد شهریار هستند.

حماسه ها، زمزمه ها، مرهم مهتاب،شهر شاعرانه مهتاب و شکوفه های مخملی از مجموعه اشعار وی بود.

همچنین دیوان فارسی ، جادو گری از نظر اسلام و کلیات دیوان فارسی، از دیگر نوشته های این نویسنده و شاعر بود
 اولدوزلو دنیز،شئهلی سحر،ماهنی لی چای، دیوان فارسی ناظر شرفخانه ای، اوره ک چیرپینتی سی (مجموعه شعر)،  سون ایستک لر،حیکایه لر، طنز لر و یئنی غزل لر و کلیات دیوان ترکی ناظر شرفخانه ای از جمله آثار وی به زبان ترکی بود.
راهنمایی ادبیات عربی در ۲ جلد نیز از دیگر اثرهای استاد ناظر شرفخانه ای بود.

کدخبر: 256