شنبه، 10 مهر 1400 - 14:15

سخنگوی شورای شهر کرج تاکید کرد:

هماهنگی قومیتی در شهرها عاملی برای تحقق اهداف پلیس است

به طور معمول به تبعیت از غلبه قومغالب ، فرهنگ رایج منطقه هم تعیین می‌شود.

آیین باور_رئیس کمیسیون حقوقی و سخنگوی شورای شهر کرج، وجود هماهنگی قومیتی در بیشتر شهرهای کشور را منجر به امکان بررسی و تصمیم‌گیری بهتر مدیران و حافظان امنیت آن شهرها ارزیابی کرد و کرج را از این قاعده استثنا دانست.

علی قاسم‌پور در دیدار با معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان البرز که به همت رئیس کمیته بانوان، کودک و خانواده شورا برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد.

قاسم‌‌پور، گفت: در بررسی جمعیت یک شهر یا استان به وجود یک قوم غالب برخورد می کنیم و به طور معمول به تبعیت از غلبه آن قوم، فرهنگ رایج منطقه هم تعیین می‌شود.

وی به روحیه مهمان‌نوازی کرجی‌ها اشاره کرد و گفت: قبول حضور قومیت‌های مختلف در این شهر و استان بی نظیر است. این همزیستی مسالمت‌آمیز در حالی اتفاق افتاده که با وجود اقوام متعدد، از درگیری‌های رایج قومی و قبیله‌ای نیز خبری نیست.

قاسم‌پور در عین حال نبود یک فرهنگ غالب قومیتی در کرج را مانعی بر راه تصمیم‌گیری‌ها و اجرای برنامه های پیش بینی شده در بخش‌های مدیریتی، نظامی و امنیتی ارزیابی کرد.

وی بیان کرد: باید بتوان با ارائه طرح‌ها و برنامه‌های فراقومیتی و عمومی، اقدامات لازم را به انجام رساند.

ضرورت افزایش امنیت پارک‌ها

این مسئول، در بخش دیگری از گفته‌های خود بر لزوم افزایش امنیت پارک‌ها و فضاهای سبز شهری کرج تاکید کرد.

قاسم‌پور، از مسئولان امر به ویژه نیروی انتظامی خواست با توجه به خستگی مردم در پی دو سال تحمل همه‌گیری بیماری کرونا و آسیب‌های ناشی از آن، فضاها و امکاناتی را فراهم کنند که افراد بتوانند در کمال امنیت و آرامش در نقاط تفریحی و گردشگری شهر حضور پیدا کنند.

کدخبر: 290