یکشنبه، 11 مهر 1400 - 10:22

سند آمایش استان تدوین شد

سند آمایش استان با بهره گیری از توان علمی و پژوهشی و کارشناسان خبره تدوین شد.

آیین باور_استاندار البرز گفت:  در نتیجه جلسات با حضور روسای دانشگاه ها بعنوان افراد صاحب فکر و اندیشه، سند ملی آمایش سرزمین تدوین شد و  این سند بر مبنای علم و تخصصی بعنوان نقشه راه استان در مسیر رشد و توسعه تهیه شده است.
وی با قدردانی از حضور فرهیختگان دانشگاهی، ادامه داد: اکنون دانشگاه ها و بویژه هیات های علمی یک ظرفیت بزرگ و ارزشمند در کنار مدیریت استان استراتژیک البرز هستند.
استاندار البرز گفت: خرسندیم که در استان فضایی حاکم شد که اساتید دانشگاه ها بعنوان افراد صاحب فکر و اندیشه، منشا تصمیم گیری و تصمیم سازی باشند.
وی افزود: مهاجرت یکی از دغدغه های البرز است چراکه سالانه بین 60 تا 90 هزار نفر از این طریق به جمعیت البرز اضافه می شود از این رو باید به زوایای مختلف این امر به صورت علمی بپردازیم و چگونگی ایجاد سبتر لازم برای ماندگاری جمعیت در سایر استان ها مورد بررسی قرار گیرد.
شهبازی گفت: با تلاش ها و تعاملاتی که صورت گرفت، علی رغم موانعی همچون شیوع کرونا و تحریم های ناجوانمردانه موفق شدیم نرخ بیکاری استان را تک رقمی کنیم و طبق آخرین آمارهای مرکز آمار ایران، البرز در نرخ فلاکت نیز در زمره استان های سبز کشور قرار گرفت.
وی افزود: باید بستری ایجاد کنیم که دانشگاه ها با صنایع ارتباط بهتر و بیشتری داشته باشند از این رو معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری باید مدیران استان بویژه در حوزه اقتصادی را طی برنامه ریزی برای حضور در دانشگاه ها موظف کند.
وی خطاب به روسای دانشگاه های استان، افزود: در این جلسات ترجیح می دهم بیشتر شنونده باشم چراکه شما افرادی فرهیخته، بروز و صاحب اندیشه هستید بنابراین باید با ارائه راهکارهای نوین، مدیریت استان را به سمت بهره برداری بهتر و بیشتر از علوم روز دنیا سوق دهید.
وی با تاکید بر اینکه بهره برداری از نیروی اندیشه دانشگاهیان برای ما افتخار است، افزود: تنها نباید به مکاتبه و برنامه ریزی های بلند مدت اکتفا کرد بلکه می توان پای کار بود و اقدامات زمان بر را تسریع کرد چنانکه طی این مدت این روند اجرایی شده و نتایج بسیار خوبی نیز در حوزه های مختلف حاصل شده است.

کدخبر: 292