یکشنبه، 02 خرداد 1400 - 10:41

۶۰۰ هکتار جنگلکاری برای جلوگیری از ریزگرد ها در کرج

آیین باور رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: برای جلوگیری از ریزگرد ها در کرج ۶۰۰ هکتار جنگلکاری شده است.

آیین باور - عباس زارع در آیین افتتاح پروژه های زیست محیطی کرج که پیش از ظهر شنبه انجام شد، با بیان اینکه رویکرد شورای پنجم نسبت به محیط زیست شهر نمایان است، اظهار کرد: کمیته محیط زیست و سلامت در این دوره از شورای شهر تشکیل شده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه های مختلف با نگاه زیست محیطی سرمایه گذاری شده است، افزود: یکی از چالش های دوره پنجم از سال ۹۶، تشدید میزان آلایندگی‌های محیط شهری همچون، آلودگی هوا، خاک، آبهای سطحی و غیره بود که به خوبی به آن پرداخته شد.

زارع مهمترین اقدام مدیریت شهری در همان ابتدای دوره پنجم را تاکید بر احداث قطار شهری اعلام کرد و یادآور شد: این پروژه، پروژه ای زیست محیطی است که می‌تواند در کاهش آلایندگی ها تاثیر داشته باشد؛ خوشحالیم که این پروژه علی رغم تورم و گرانی های موجود در بازار پیشرفت خوبی داشته است.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه اتوبوس های فرسوده شهر یکی از موارد آلایندگی زیست محیطی بود که با اقدام مدیریت شهری نوسازی شدند، گفت: همچنین مصوبه های مختلفی در کمیسیون ماده بیست همچون پروژه کاهش میزان مصرف برق در ساختمان‌های شهرداری، جمع آوری روان آب‌ها برای کاشت فضای سبز و غیره از جمله این اقدامات بوده است.

زارع با بیان اینکه مدیریت شهری کرج حدود ۶۰۰ هکتار جنگلکاری در جاهایی از شهر که پرداختن به آنها سخت بود انجام داده است، گفت: مهمترین پدیده های ریزگردی را در جاده حلقه دره داریم که در آن جنگل کاری گسترده ای داریم.

وی با بیان اینکه کرج تنها شهری است که ۳ مرکز تصفیه خانه فاضلاب دارد، خاطرنشان کرد: همچنین هوشمند سازی چراغ های راهنمایی و رانندگی در جهت کاهش توقف خودرو ها یکی دیگر از این موارد است.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه حلقه دره امروز با ۴ سال پیش بسیار متفاوت است، تصریح کرد: پروژه های متعددی در راستای کاهش آلایندگی زباله ها و بازیافت آنها و جمع آوری شیرابه ها انجام شده که شایسته تقدیر است.

وی با بیان اینکه عنوان محیط زیست در ساختار شهرداری وارد شده است، خاطرنشان کرد: علی رغم فعالیت های این دوره، نگرانی های جدی ای در خصوص آلایندگی ها در کرج وجود دارد که باید مدیریت شهری به آنها بپردازد.

کدخبر: 30