یکشنبه، 18 مهر 1400 - 09:03

نخستین مدال گردن بانوان راگبی برنزی شد

تیم ملی راگبی بانوان کشورمان توانست عنوان سومی مسابقات غرب آسیا را به خود اختصاص دهد.

مسابقات راگبی بانوان غرب آسیا در دو روز با حضور تیم‌های برتر منطقه، به میزبانی کشور قطر برگزار شد.

در این رقابت‌ها تیم ملی بانوان کشورمان موفق شد با دو برد یک مساوی و دو شکست در دیدار رده بندی مقابل سوریه به مقام سومی دست یابند.گفتنی است، این مقام برای اولین بار در راگبی بانوان کسب شد.

Rugby football
(راگبی)

راگبی یا راگبی فوتبال در مفهوم عام خود همه ورزش‌هایی را در برمی‌گیرد که از نوعی فوتبال که در مدرسه راگبی در انگلستان بازی می‌شد، ریشه گرفته‌اند. یعنی: راگبی ۱۵ نفره، راگبی ۱۳ نفره، فوتبال آمریکایی، فوتبال استرالیایی، و فوتبال کانادایی. البته امروزه راگبی فقط به همان دو ورزش اول گفته می‌شود.

راگبی در ایران ورزشی جوان و در حال پیشرفت است. برخلاف ظاهر پر برخورد و مهیج این ورزش، اعضای این کمیته و بازیکنان این ورزش بیش از ۷۰ درصد از قشرهای تحصیل کرده جامعه و جزء متخصصین هستند. Rugby به اکثر ورزش هایی که با توپ در زمین چمن ( یا فضای باز ) بازی میشه گفته میشه.

جالبه این رو بدونید که زادگاه راگبی برخلاف فوتبال آمریکایی، انگلیس می‌باشد . سال 1390 دکتر حسن میرزاآقابیک سمت ریاست مدیریت راگبی کشور را عهده دار شدند .در آن زمان راگبی کشور تحت عنوان فدراسیون فعالیت میکرد که با کشمکش های مختلف تبدیل به انجمن گردید. از زمان ورود   آقاببیک مجموعه راگبی دارای ساختار گردید و ایشان با تشکیل کمیته های مختلف در درون انجمن در توسعه و موفقیت راگبی سهم بسزایی دارند. در دوران آقای آقابیک مسابقات و لیگ استانی راه اندازی و برگزار شد که در رشد این ورزش تأثیر مهمی ایفاد کرد.

از دستاوردهای مهم دکتر حسن میرزاآقابیک کسب قهرمانی غرب آسیا بوده است. 

کدخبر: 310