شنبه، 24 مهر 1400 - 09:41

۵۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی رفع تصرف شد

تفکیک اراضی و ساخت و سازهای غیر مجازی که به سرانجام نرسید

آیین باور - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: ۵۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی در استان البرز رفع تصرف شد

 فردین حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به اهمیت حفظ اراضی ملی در سطح استان گفت: محیط زیست استان با همکاری و تعامل با ارگان های ذیربط بیش از پیش گشت و کنترل و نظارت های خود را افزایش داده است.

وی با تاکید بر جلوگیری جدی از تغییر کاربری اراضی، ساخت و سازهای غیرمجاز و تصرف اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده اظهار کرد: انتظار می رود سایر دستگاه ها و سازمانها و دهیاران و جوامع محلی نیز همکاری لازم با دستگاههای متولی به ویژه محیط زیست و منابع طبیعی در این امر خطیر داشته باشند.

حکیمی افزود: یکی از اهداف مهم افزایش اقدامات نظارتی، توقف فعالیت های غیر مجاز و پیگیری قانونی در مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز است.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی پیامدهای ناشی از تغییر کاربری اراضیُ و افزایش میزان تعامل و همکاری دستگاه‌های متولی که می‌توانند گامی موثر در جلوگیری و پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز باشد خاطرنشان کرد: نیروهای حفاظت از محیط زیست بازوهای اهرمی اجرایی در این امر مهم هستند از این رو باید توجه بسیاری بر تجهیز و تقویت نیروی انسانی و امکانات یگان‌ها شود.

حکیمی همچنین با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم در ارتباط با آینده اراضی ملی و طبیعی تصریح کرد: رسانه‌ها نیز در این میان وظیفه سنگینی برعهده دارند و بایستی از امکانات و توان خود برای آگاه سازی عموم مردم استفاده کنند.

گفتنی است با توجه به تشدید اقدامات نظارتی و پیگیری محیط زیست، ساخت و سازهای غیر مجاز در مستثنیات منطقه حفاظت شده البرز جنوبی بویژه محدوده دهکده نمرک پورکان توسط جهاد کشاورزی شهرستان کرج و مامورین یگان حفاظت محیط زیست و در البرز جنوبی در محدوده کبودچال ولایترود با حکم قضایی و با همکاری نیروی انتظامی، منابع طبیعی، بخشداری و عوامل راهداری تخریب و رفع تصرف شد.

حکیمی در پایان خاطرنشان کرد: در اجرای این برنامه ۶ فقره ساخت و ساز غیر مجاز تخریب و ۵۰۰۰ مترمربع از اراضی ملی رفع تصرف شد.

کدخبر: 333