چهارشنبه، 05 آبان 1400 - 11:52

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر:

جای موضوعات کلانِ شهری در لایحه های شهرداری کرج خالی است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر کرج از عملکرد شهرداری طی حدود سه ماه فعالیت شورای ششم انتقاد کرد

آیین باور- رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر کرج از عملکرد شهرداری طی حدود سه ماه فعالیت شورای ششم انتقاد کرد و از جای خالی لوایح کلان برای موضوعات عمرانی، شهرسازی، ترافیکی، فرهنگی و نظایر آن سخن گفت.

حسین مهاجری با بیان این انتقاد در نطق پیش از دستور خود در بیست و یکمین جلسه رسمی، بیشترین لوایح و موضوعاتی که در طول مدت شکل گیری شورا به این پارلمان وارد شده را موضوعات شخصی و روزمره عنوان کرد.

مهاجری گفت: اگرچه شهرداری از محل برخی از این لوایح درآمدهایی را کسب می کند اما متاسفانه در این مدت موضوعات کلان شهری و لوایحی که به نفع عموم شهر و شهروندان باشد به شورا نیامده است.

وی، پیشنهاد داد تا شهردار و اعضای شورای شهر به طور مستمر جلساتی را به صورت رسمی یا غیررسمی برگزار کرده و ضمن آن درباره مباحث و موضوعات کلان و مهمی چون پروژه های عمرانی، دغدغه های کلان مالی، فرهنگی، استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و مشارکت های مردمی، بحث و گفت و گو شود.

این عضو شورای شهر کرج، پیشنهاد مذکور را با هدف شناخت وضعیت موجود و بررسی و تصمیم گیری درباره موضوعات عنوان کرد.

پاسخ های شهرداری قانع کننده نیست

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شهرداری کرج، همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، عدم پاسخ دهی شهرداری به برخی تذکرات اعضای شورای شهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در مواردی پاسخ داده شده اما این جواب ها اغلب با تاخیر زیاد به دست ما رسیده و به صورت کلی گویی است.

مهاجری، نمونه این گونه پاسخ ها را در تذکری مبنی بر دو موضوع آسفالت شهرک فرهنگیان و اتوماسیون املاک عنوان کرد که در تاریخ 25 شهریورماه توسط وی مطرح شده و پاسخ آن اوایل آبان ماه ارسال شده است.

به گفته مهاجری، پاسخ های ارائه شده در حد "در دستور کار و انجام است" یا "در دست اقدام و پیگری است" بوده که این امر شایسته نیست و ضروری است شهرداری کرج از ارائه پاسخ های کلی و فاقد زمان بندی و اندازه گیری، امتناع کند.

کدخبر: 363