پنجشنبه، 06 آبان 1400 - 09:07

ایران کوچک میزبان همسایگان راه ابریشم:

نمایشگاه توانمندی های  گردشگری و  صنایع دستی  کرج و  قزوین افتتاح شد

 این نمایشگاه در  پارک ایران کوچک واقع در میدان جمهوری، بلوار ماهان شرقی افتتاح شد و تا جمعه برقرار است.

آیین باور - اگرچه به عنوان کارشناس مدیریت گردشگری( نام )این نمایشگاه را تایید نمی کنم به واسطه اینکه هیچ غرفه ای مرتبط با گردشگری در این نمایشگاه وجود ندارد و جاذبه های گردشگری قزوین و کرج را به بیننده نمی نمایاند و تنوع موضوعی ندارد و بیشتر  سفال و  چرم است، اما  معماری و حال و هوای  شهرستان های  تاریخی کشور مانند  فین کاشان و جوی هایی که ویژگی  باغهای ایرانی هستند، اکسیژن و  گنبد و نور حجره های زیبا به ویژه شب هنگام جذابیت خاصی دارد .

 سوغات  شیرینی قزوینی غیر قابل چشم پوشی است و  قهوه خانه و آش و آتش بازی و زیبایی و ظرافت آثار ارائه شده در نمایشگاه، ارزش یکبار دیدن را دارد. حمایتگر تولیدکنندگان صنایع دستی و  هنرمندان باشیم ته مانده  هنرایرانی را تنها نگذاریم. شما می توانید از ساعت 11 صبح تا 8 شب بدون پرداخت ورودی از نمایشگاه بازدید نمایید.

پارک ایران کوچک:

 پارک ایران کوچک 7 هکتار مساحت دارد. 80 درصد فضاها و عناصری که در این پارک به کار گرفته شده، به حوزه فرهنگ و هنر ایران مربوط می‌شود. در مقیاس یک‌دوم و با هنر دست استادکاران استان‌های مختلف ساخته شده‌اند. سکونتگاه‌ استان‌های یزد، اصفهان، شیراز، گیلان، مازندران، بندر ترکمن، خراسان، فارس، خوزستان، البرز و دیگر استان‌ها نمونه سازی شدند و در مجموع این پروژه خاستگاه و زیست‌بوم ۱۲ منطقه مهم فرهنگی و گردشگری کشور از سیاه‌چادرهای بختیاری، ارگ بم کرمان، روستای ابیانه، روستای شاهسون اردبیل، کندوان تبریز، آب‌انبار یزد، ارگ بم، بازار سعد السلطنه قزوین، آسیاب بادی خراسان جنوبی، و ساباط مناطق مرکزی است.

قزوین
تاریخچه و ریشه شهر قزوین به دوران ساسانیان باز می‌گردد زمانی که به دستور شاپور پادشاه ساسانی رونق یافت. قزوین شاه‌راه اقتصادی جاده ابریشم، سال‌ها محل گذر تجار و بازرگانانی بود که کالاهای خود را از شرق به غرب می‌بردند. قزوین در زمان حکومت صفوی ۵۷ سال پایتخت ایران بوده و از همین رو دارای اماکن و موزه‌های تاریخی بسیاری است.ره آورد شهر قزوین پسته، باقلوا و انواع شیرینی سنتی متنوع از جمله باقلوای لوزی، باقلوای پیچ یا گل رز، شیرینی پادرازی، نان نخودی قزوین (شیرینی نخودی)، نان چرخی، نان برنجی (شیرنی برنجی)، نان بادامی قزوین (شیرینی بادامی)، شیرینی اتابکی (شیرینی ولیعهدی)، نان قندی (شیرینی قندی)، نان نازک (نازک پسته‌ای) است

کدخبر: 364

خبرنگار: فریبا کلاهی