شنبه، 08 آبان 1400 - 09:25

امید برای چهاردهمین سال متوالی، به مازندران آمد

تنها بازمانده جمعیت غربی درناهای سیبری، عصر جمعه ۷ آبان ماه ۱۴۰۰ برای زمستانگذرانی به تالاب بین المللی فریدونکنار و سرخرود مهاجرت کرد و موجب خوشحالی علاقه مندان به محیط زیست و حیات وحش شد.


تنها بازمانده گله غربی درنای سیبری، عصر جمعه ۷ آبان ماه ۱۴۰۰ برای زمستانگذرانی به تالاب بین المللی فریدونکنار و سرخرود مهاجرت کرد و موجب خوشحالی علاقه مندان به محیط زیست و حیات وحش شد.

به گزارش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، درنای امید از زیستگاه زادآوری خود در سیبری از مسیر روسیه، قزاقستان و آذربایجان به تالاب بین المللی فریدونکنار در مازندران مهاجرت ‌و حدود چهار ماه از سال را با تغذیه در محدوده دامگاه‌های سنتی از باران و سرخرود و فریدونکنار زمستانگذرانی می‌کند.

اداره کل حفاظت محیط زیست استان مازندران با کمک جوامع محلی و بومیان منطقه و باتوجه به اهمیت این پرنده به عنوان پرنده ای در خطرانقراض با انجام اقدامات مختلفی از این پرنده زیبا و با ارزش حفاظت می کند. گفتنی است درنای امید ۱۴ سال است که بصورت تنها و انفرادی مهاجرت می کند.

یادآور می شود، درنای امید سال گذشته ۱۴ آبان ماه ۱۳۹۹ در تالاب فریدونکنار فرود آمد و پس از ۱۱۵ روز زمستان گذرانی در این تالاب در تاریخ ۸ اسفندماه ۱۳۹۹ به سیبری بازگشت. 

 

کدخبر: 370

عکاس: حسین خادمی