سه‌شنبه، 11 آبان 1400 - 08:26

آشغال خورها جیب بازیافت را هم زدند!

ضرورت بررسی سرقت چند میلیارد تومانی از کارخانه بازیافت شهرداری کرج

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج گفت: با توجه به حجم سرقت و سازماندهی بودن آن از دستگاه قضا درخواست داریم به موضوع سرقت میلیاردی از کارخانه بازیافت زباله شهرداری ورود کند.

 

حجت الاسلام علیرضا سعیدی در نطق پیش از دستور بیست و دومین جلسه رسمی شورای شهر کرج با اشاره به سرقت گسترده و عظیم از کارخانه بازیافت پسماند و کمپوست شهرداری گفت: سرقت از این کارخانه سازماندهی شده است و نیاز داریم با بازجویی مدیران وقت بیت‌المال به سرقت رفته را به مدیریت شهری بازگردانیم.


رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج افزود: در این سرقت ژنراتور‌های حجیمی که انتقال آن‌ها نیازمند تجهیزات سنگین هستند هم نیز به سرقت رفته‌اند؛ متاسفانه به نظر می‌رسد دستگاه‌ها و نهاد‌های نظارتی مجموعه مدیریت شهری پیش از این به درستی عمل نکرده اند و در خواب غفلت بودند.

سعیدی با اشاره به اینکه این گروه سارقین حتی به ضایعات مجموعه هم رحم نکردند، افزود: حتی تکه آهنی که ضامن سلامتی سازه و امنیت کارگران را حفظ می‌کند را برش داده و با خود برده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر کرج برآورد ارزش اموال سرقت شده را ۱۰ میلیارد تومان گفت: با توجه به حجم سرقت و سازماندهی بودن آن و با توجه به اینکه شهرداری و نهاد‌های مربوطه نظارتی توان رسیدگی ندارند، تأکید داریم دستگاه قضا به موضوع ورود کند.

سعیدی افزود: بانیان این امر باید مورد تحقیق قرار گیرند تا بیت المال به مدیریت شهری بازگردد.

وی ادامه داد: سرقت به صورت حرفه‌ای اتفاق افتاده است، به قدری که هیچ یک از تأسیسات پایه آسیب ندیده‌اند از این رو توصیه می‌شود، سرقت را به گردن کارگران نیندازید چرا که به نظر می‌رسد شبکه‌ای بزرگ برای سرقت این ثروت شکل گرفته است.

کدخبر: 383