سه‌شنبه، 25 آبان 1400 - 13:45

جاده هشتگرد طالقان از ابتدای آذرماه بسته می شود

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان البرز اعلام کرد که جاده جدید هشتگرد - طالقان از ابتدای آذرماه‌ سال جاری تا پایان فروردین ماه سال آینده با هدف حفظ ایمنی مسافران بسته می‌شود.

 علی زندی فر گفت: انسداد جاده جدید هشتگرد - طالقان در آذرماه  و  فصل زمستان در کمیسیون ایمنی، حمل‌ و نقل و سوانح رانندگی  استان البرز مصوب شد.

وی با بیان  اینکه محور هشتگرد- طالقان  از خردادماه سال جاری زیر بار ترافیک رفته است ، گفت:  از زمان افتتاح تاکنون، گزارشی مبنی بر وجود مشکل جدی در این محور ثبت نشده است.

این مسوول با اشاره به مه‌گیر بودن این مسیر در بیشتر ایام سرد سال، افزود: در نیمه دوم سال به دلیل بارش برف و باران، نبود برخی امکانات زیرساختی و آماده‌ نبودن کنارگذر تونل ممکن است عبور و مرور رانندگان  خطرآفرین شود.

زندی فر گفت: برای حفظ ایمنی و کاهش تصادفات رانندگی این محور تا پایان فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ بسته  خواهد بود.

مدیر کل راهداری البرز گفت: مقرر شد در مدت زمانی که این محور مسدود است، دستگاه‌های ذیربط اقدامات لازم را برای ارتقای ایمنی و تجهیز آن انجام دهند.

وی ادامه داد: کمیسیون ایمنی، حمل‌و نقل و سوانح رانندگی البرز با عضویت مدیران‌ کل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری البرز، اداره‌کل راه و شهرسازی، هلال احمر، پزشکی قانونی، اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، صداو سیما، سازمان صنعت، معدن و تجارت، پلیس راه  اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز تشکیل می‌شود و این تصمیم توسط اعضای کمیسیون اتخاذ شده است.

رانندگان برای تردد از جاده قدیم هشتگرد - طالقان استفاده خواهند کرد.

شهرستان طالقان با حدود جمعیت متغیر در فصول بهار و تابستان حدود ۱۰۰ هزار نفر  و در فصول پائیز و زمستان حدود ۳۵ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شمال غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد. 

جاده  کوهستانی جدید هشتگرد - طالقان طی پنج روز اخیر بر اثر بارش برف بسته شد که باتلاش راهداران گشایی شد.

استان البرز دارای یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر آزاد راه ،  بزرگراه و راه اصلی و فرعی است که  طول محورهای کوهستانی آن ۵۰۰ کیلومتر می باشد.

۲۷۶کیلومتر از راه‌های البرز شریانی و ۱۱۴ کیلومتر آن ترانزیتی است.

کدخبر: 419