چهارشنبه، 26 آبان 1400 - 08:12

ضرغامی :

دیوار حافظیه خراب نمی شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: قرار نیست دیوار حافظیه خراب و موزه‌ها رایگان شود بلکه باید سازوکار آسان شدن بازدید از موزه‌ها در اختیار مردم قرار گیرد.

آقای سید عزت الله ضرغامی در حاشیه همایش با مدیران استانی این وزارتخانه در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما با توضیح اینکه هدفش از مثال تخریب دیوار حافظیه در سخنرانی امروز خود توجه به عموم مردم در بازدید از موزه‌ها و بنا‌های تاریخی بوده است افزود: منظورم این نیست که الان دیوار حافظیه خراب شود، اما باید سازوکارمان را طوری قرار دهیم که مردم حتی آن‌ها که پولی ندارند و می‌خواهند به حافظیه بروند راحت بتواند بروند و کسی را بخاطر اینکه پول توجیبی ندارد نباید مانع شد بنابراین قرار شد ساز وکار این موضوع را بنویسند و ارائه دهند چرا که معتقدم باید موزه‌ها را در دسترس همه قرار دهیم آثار باستانی مان نیز باید در دسترس همه قرار گیرند تا ببینند و استفاده ببرند و در دسترس باشد.
وزیر میراث فرهنگی همچنین درباره استفاده و بهره بردن از ابزار فضای مجازی در حوزه میراث فرهنگی و بنا‌های تاریخی گفت: تلاشم این بود به همکارانم در وزارتخانه این واقعیت را منتقل کنم که فعالان فضای مجازی بهترین همکاران ما هستند و اصلا تعارف نمی‌کنم چرا که حوزه کار ما خیلی گسترده است و کسانی که علاقه مندند به این حوزه‌ها و در دورترین نقاط کشور هستند و مواردی را می‌بینند که فکر می‌کنند باید منتقل کنند برای اصلاح این‌ها بهترین همکاران ما هستند لذا به همکارانم گفتم شما در فضای مجازی هرگونه خبری در اینستاگرام، توییتر و ... کسانی که انتقاد یا اطلاع رسانی کردند و همه موضوعات مربوط به کار ما را با جدیت برخورد کنند، تماس بگیرند و تشکر کنند.

آقای ضرغامی افزود: فضای مجازی موقعیت خوبی است و باید از آن در این باره بهره برد. نامه‌ها تا در سیستم اداری بچرخد ممکن است آن بنا خراب شود، ولی وقتی یک پست و یک عکس در اینستاگرام یا فضای مجازی (توییتر) منتشر می‌شود خیلی به ما کمک می‌کند. من الان خودم هر جا می‌روم فیلم می‌گیرم و پلاتو می‌خوانم و سعی می‌کنم در این حوزه پیشتاز باشم.
وی ادامه داد: ممکن است در آینده به این نتیجه برسم که از مردم درباره برخی ابنیه و بنا‌ها در صفحه ام نظرخواهی کنم و بهترین ایده‌ها را بشنویم تا شاید آنجا را تغییر کاربری دهیم.
وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نزدیک شدن به صدروزگی دولت سیزدهم نیز گفت: ۸۳ روز از عمر دولت سیزدهم گذشته است و وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با تلاش‌هایی که مجموعه همکاران ما انجام داده کارنامه قابل قبولی داشته اند که در آینده نزدیک محور‌های مهم کارنامه صد روزه خود را اعلام می‌کنم.

آقای ضرغامی افزود: خیلی‌ها از سرگیری روادید گردشگری را در این صد روز در ذهن دارند و همچنین نوشتن آیین نامه‌های دقیق و مفصل مربوط به گردشگران خارجی که حجم کار زیادی برد و بعد از بیست ماه تعطیلی از سرگرفته شد، ولی کار‌های وزارتخانه در بخش‌های دیگر هم متنوع و گوناگون است که ریز آن را به زودی اعلام می‌کنم

کدخبر: 420