شنبه، 13 آذر 1400 - 08:17

آیا سهمیه سه درصدی استخدام معلولان رعایت می‌شود؟

در همه آزمون‌های استخدامی که با مدیریت سازمان اداری و استخدامی برگزار می‌شود این سهمیه لحاظ می‌شود.

رئیس امور آمار و برنامه ریزی انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: در همه آزمون‌های استخدامی که با مدیریت سازمان اداری و استخدامی برگزار می‌شود این سهمیه لحاظ می‌شود.

 علی قنبری در گفتگو با خبر نیمروز شبکه یک سیما با تاکید بر این که سهمیه‌های تخصیص یافته به معلولان در فضای رقابتی شکل می‌گیرد، افزود: حتی اگر فرد پذیرفته شده‌ای در این سه درصد سهمیه معلولان در آزمون برگزار شده وجود نداشته باشد، آن سهمیه قابل تخصیص به سایر افراد نیست و برای معلولان در آزمون‌های بعدی حفظ خواهد شد.

وی درباره این که این سهمیه‌ها تا چه میزان اجرایی شده است؟ گفت: همه سهمیه‌های تخصیصی تاکنون عملیاتی شده است و در آزمون‌هایی که سازمان اداری استخدامی کشور برگزار می‌کند رعایت سهمیه‌های استخدامی معلولان برای ما به عنوان یک امر قانونی فرض می‌شود، برای مثال در آزمون قبلی که ظرفیت استخدامی حدود ۳۷ هزار نفر بود همه ۳ درصد برای معلولان در دفترچه آزمون مدنظر گرفته شده بود.
آقای قنبری درباره میزان اجرای این قانون در دستگاه‌های اجرایی نیز گفت: در آزمون‌هایی که با مدیریت سازمان اداری و استخدامی و آزمون‌های مشترک فراگیر برگزار می‌شود قانون دقیقا رعایت می‌شود.
طبق ماده ۱۵ لایحه حمایت از حقوق معلولان، دولت مکلف است حداقل ۳ درصد از مجوز‌های استخدامی رسمی، پیمانی و کارگری دستگاه‌های دولتی و عمومی اعم از سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، موسسات و شرکت‌ها و نهاد‌های عمومی، انقلابی و دیگر دستگاه‌هایی که از بودجه کشور استفاده می‌کنند به افراد دارای معلولیت واجد شرایط اختصاص دهد.

کدخبر: 442

منبع: خبرگزاری صدا سیما