شنبه، 27 آذر 1400 - 12:31

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:در حوزه بیوتک انسانی وضعیت فوق‌العاده‌ای داریم

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امسال ده‌ها میلیون دز واکسن دام و طیور توسط بخش خصوصی وارد بازار شد

آیین باور-  سورنا ستاری روز شنبه 27 آذرماه در بازدید از خط تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ماهدشت کرج که به همراه وزیر جهاد کشاورزی انجام شد، گفت: ما از سه سال پیش بحث ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه واکسن و داروهای دام، طیور و آبزیان را شروع کردیم.
ستاری افزود: در حوزه بیوتک انسانی وضعیت فوق‌العاده است و شرکت‌های بزرگی داریم که مشغول کار در این حوزه هستند به همین جهت این شرکت‌ها را هدایت کردیم تا در حوزه حیوانی هم مشغول فعالیت شوند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: شرکت‌های فعال در این حوزه با مشکلات زیادی از جمله واردات بیش از اندازه و همچنین مخالفت با توسعه تکنولوژی که در جاهای مختلف می‌شود مواجه بودند. خوشبختانه امروز اثربخشی این شرکت‌ها را می‌بینیم به طوری که امسال ده‌ها میلیون دز واکسن دام و طیور توسط بخش خصوصی وارد بازار شد و خطوط زیادی هم آماده افتتاح است.
وزیر کشاورزی: دولت سیزدهم رقابتی با بخش خصوصی نخواهد داشت
سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی هم در این بازدید ضمن تشکر از معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بابت برنامه‌ریزی برای استفاده از توان نخبگان کشور در جهت تولید واکسن، گفت: در دولت سیزدهم رقابتی با بخش خصوصی نخواهیم داشت و دولت بزرگترین حامی بخش خصوص خواهد بود.
ساداتی‌نژاد افزود: ما در وزارت کشاورزی حامی شرکت‌های دانش‌بنیان خواهیم بود تا در حوزه محصولات نوترکیب از جمله تهیه واکسن و مواردی از این دست فعالیت داشته باشند.
وی ادامه داد: در همین راستا به سازمان دامپزشکی و موسسه رازی ماموریت دادم تا با بخش خصوصی همنشینی داشته باشند.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: ما از بخش خصوصی در برابر واردات صیانت خواهیم کرد تا نیاز داخلی را تأمین کنند و پس از آن به صادرات بپردازند.

کدخبر: 473