دوشنبه، 06 دی 1400 - 08:18

۸۵۰ خلبان در هفت مرکز آموزشی فرودگاه بین المللی پیام دوره دیده اند

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت : ۸۵۰ دانشجوی خلبانی از مراکز آموزشی فرودگاه بین المللی پیام فارغ التحصیل شدند.

 

 ثناگو مطلق با اشاره به وجود هفت مرکز آموزش خلبانی در این فرودگاه گفت: امروز فرودگاه بین المللی پیام میزبان بیشترین تعداد مراکز آموزشی خلبانی کشور است که به دنبال آموزش‌های ارائه شده و فعالیت‌های صورت گرفته از سال گذشته تاکنون حدود ۸۵۰ دانشجوی خلبانی از این مراکز فارغ التحصیل شدند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افزود: مراکز آموزش خلبانی مستقر در فرودگاه بین المللی پیام با ۴۰ فروند هواپیمای سبک در حال ارائه آموزش‌های خلبانی طبق استاندارد‌های روز دنیا به علاقمندان این رشته هستند.

ثناگو مطلق با بیان این که هم اکنون حدود ۲ هزار نفر در مراکز آموزش خلبانی در فرودگاه بین المللی پیام در حال آموزش هستند گفت: در پایان این دوره به فارغ التحصیلان گواهینامه‌های خلبانی، هواپیما‌های شخصی و خلبانی تجاری ارائه می‌شود.

او با اشاره به استقرار دانشگاه صنعت هوانوردی ایرانیان به عنوان تنها دانشکده جامع صنعت علم و هوانوردی ایران در این منطقه به دیگر ظرفیت‌های فرودگاه بین المللی پیام اشاره کرد و افزود: این فرودگاه از ظرفیت نشست و برخاست هواپیما‌های پهن پیکر برخوردار است که تاکنون چندین فروند از این هواپیما‌ها در قالب پرواز‌های کارگو در فرودگاه پیام به زمین نشسته اند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: با رونق گرفتن این بخش از هوانوردی فرودگاه این ظرفیت وجود دارد که روزانه محصولات کشاورزی  این استان و منطقه به کشور‌های مختلف صادر شود.

ثناگومطلق در ادامه به انجام پرواز‌های تفریحی از فرودگاه بین المللی پیام اشاره کرد و افزود:هم اکنون در کنار پرواز‌های کارگو، مسافری و آموزشی پرواز‌های تفریحی نیز از پیام در حال انجام است.

هم اکنون در روز‌های پنجشنبه و جمعه پرواز‌های تفریحی با هواپیما‌های ۲ نفره در حال انجام است که مورد استقبال مردم قرار گرفته و بنا داریم تا پس از انجام برررسی‌های لازم پرواز‌های تفریحی را از فرودگاه بین المللی پیام افزایش دهیم.

کدخبر: 486