چهارشنبه، 08 دی 1400 - 11:22

بیمارستان امام تعیین تکلیف شد

واگذاری بیمارستان امام خمینی کرج به بنیاد شهید قطعی شد

واگذاری قطعی بیمارستان امام خمینی کرج به بنیاد شهید با پیگیری دستگاه قضایی

آیین باور - حسین فاضلی هریکندی در گفت و گویی با تشریح نتایج نشست واگذاری قطعی مالکیت بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) کرج به بنیاد شهید انقلاب اسلامی گفت: مشکلات این بیمارستان برای نزدیک به 10 سال وجود داشت که در دو سال اخیر با پیگیری جدی دادگستری کل استان البرز شاهد رفع موانع و آغاز به فعالیت این واحد درمانی بودیم.
وی افزود: اشکالاتی در واگذاری و اداره این بیمارستان وجود داشت و متاسفانه شاهد اعتراض کارکنان به جهت عدم پرداخت مطالبات پرسنلی بودیم و موضوعات مربوط به پرداخت دیون بیمارستان و مسائل دیگر عملا منتهی به تعطیلی بیمارستان شد.
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به ادعاهای حقوقی که در این خصوص، سازمان همیاری شهرداری های استان و بنیاد شهید داشتند، بیان داشت: پرونده ای در مورد بیمارستان در دادگستری کل استان طرح شد که در این راستا ابتدا ضمن ابطال واگذاری، مالکیت این بیمارستان به این دو نهاد اعاده شد و در شرایطی که در پیک کرونا قرار داشتیم در بازدید رئیس قوه قضائیه از استان، این بیمارستان رسما فعالیت خود را آغاز کرد.
وی ادامه داد: برخی مشکلات این بیمارستان انباشت شده از قبل بود که با توجه به تصمیم به واگذاری این بیمارستان به بنیاد شهید، با پیگیری دستگاه‌های قضایی و اجرایی، ارزیابی اموال، دارایی‌های و دیون بیمارستان انجام و توافقات در این زمینه به دست آمد.
فاضلی هریکندی با اشاره به پیگیری‌های نماینده ولی فقیه در استان، استاندار سابق و فعلی و دستگاه قضایی برای احیای این بیمارستان، بیان کرد: بخش عمده این مشکلات پس از تحویل بیمارستان به بنیاد شهید، در حال مرتفع شدن است و معوقات پرسنلی و تعهدات در حال پرداخت است.
وی اضافه کرد: با توجه نیاز مردم شریف کرج به خدمات درمانی دارند ان شالله با اقدامات تکمیلی بنیاد شهید برای تجهیز کامل بیمارستان، این خدمات گسترش پیدا کرده و شاهد خدمات دهی بیشتر باشیم.
رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه دستگاه قضایی در هر جایی که مشکلات حقوق عامه باشد در راستای سیاست های کلان قوه و تاکیدات رئیس قوه قضائیه پیگیر بوده است تصریح کرد: با تلاش های انجام شده بالاخره توافق نهایی و قطعی برای واگذاری بیمارستان حضرت امام(ره) کرج به بنیاد شهید انجام شد.

کدخبر: 496

خبرنگار: فریبا کلاهی