شنبه، 11 دی 1400 - 13:23

میزان برداشت از سفره های زیرزمینی باید به ۵۰ درصد کاهش یابد

بازدید استاندار البرز از پروژه‌ تصفیه خانه شماره ۲ کرج و حریم راه آهن سراسری/ حریم راه آهن سراسری کرج باید ساماندهی شود

نماینده عالی دولت در استان البرز آدینه این هفته هفته خود را به بازدید از روند پیشرفت پروژه تصفیه خانه شماره ۲ کرج و حریم راه آهن سراسری در کرج اختصاص داد.

مجتبی عبداللهی در این بازدید که روز جمعه صورت گرفت، با بیان اینکه باید امکانات و زیرساخت های لازم برای بهره برداری از حق آبه استان از محل سدهای مستقر را فراهم کنیم، افزود: ۵۵ میلیون مترمکعب حق آبه جدید برای البرز اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برای بهره برداری کامل از این حق آبه باید تصفیه خانه ها و زیرساخت های لازم فراهم شود.

عبداللهی گفت: اکنون ۸۰ درصد نیاز آب شرب البرز از منابع زیرسطحی بهره برداری می شود و با اعمال کامل حق آبه جدید به ۷۰ درصد می رسد.

وی افزود: با رایزنی های ملی صورت گرفته درصدد هستیم رینگ آبرسانی البرز را محقق کنیم تا بستر لازم برای دریافت حق آبه جدید به میزان ۶۰ میلیون مترمکعب فراهم شود.

استاندار البرز اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های اقلیمی البرز باید میزان برداشت از سفره های زیرزمینی را به ۵۰ درصد برسانیم تا منابع زیرسطحی فرصت سیراب شدن را پیدا کنند.

وی در بازدید از حریم راه آهن سراسری در کرج، گفت: حریم این راه آهن و بویژه ساخت و ساز های جدید و قدیمی آن باید ساماندهی و رسیدگی شود.

عبداللهی افزود: ضرورت دارد که این منطقه از سوی مسئولان مربوطه و شهرداری مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی گفت: دوباره از این منطقه بازدید خواهم کرد و روند تحول در آن را از نزدیک رصد می کنم.

همچنین استاندار البرز این هفته در نماز جمعه محمدشهر حضور یافت و در پایان با نمازگزاران و جمعی از مردم دیدار و گفتگو کرد.

کدخبر: 502