سه‌شنبه، 14 دی 1400 - 12:24

استاندار البرزدر بازدید از مراکز بخش خصوصی درمان:

3هزار تخت بیمارستانی و فاصله ها تا متوسط سرانه جهان

در خصوص تسریع در تکمیل پروژه های بیمارستانی نیمه کاره ورود می کنیم،برای ارتقا سرانه های بهداشتی و درمانی البرز به ایجاد چند بیمارستان جدید نیاز داریم

آیین باور - مجتبی عبداللهی در بازدید از مراکز بخش خصوصی بهداشت و درمان البرزگفت: در شرایط کنونی البرز، 2 زمین با کاربری درمانی  برای ایجاد بیمارستان داریم که باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و خیرین از این امکان استفاده کنیم.

وی گفت: بیمارستان فردیس با 85 درصد پیشرفت در دستور کار است و تاکنون همراهی بسیار خوبی با پیمانکار شده و حالا نیز قرارداد پنجم را منعقد خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: برای تقویت امکانات بهداشتی و درمانی و ارتقا سرانه های تخت بیمارستانی از ظرفیت مشورتی تمامی صاحب نظران و افراد شاخص در این حوزه بهره برداری می کنیم و به طور قطع از روابط خود در سطوح ملی، بخش خصوصی و خیرین برای جلب مشارکت در این راستا استفاده خواهیم کرد.


وی ادامه داد: تکمیل و بهره برداری از بیمارستان فردیس یک نیاز و مطالبه مردمی است که این شهرستان متراکم ترین شهر کشور را در خود جای داده و فاقد بیمارستان است.
عبداللهی گفت: باید در خصوص سرعت بخشی در پیشرفت و تکمیل بیمارستان سیدالشهدا در کرج نیز وارد عمل شویم و روند کار را تسهیل کنیم.
وی افزود: اکنون البرز دارای 3 هزار تخت بیمارستانی است که این رقم در مقایسه با جمعیت از متوسط سرانه ها در کشور فاصله زیادی دارد.
استاندار البرز گفت: بر این اساس باید پروژه های نیمه کاره بیمارستانی را هر چه زودتر تکمیل کنیم و با استفاده از ارتباطات شخصی، ظرفیت خیرین و اعتباراتی که تخصیص می یابد نسبت به ایجاد پروژه های جدید اقدام کنیم.

وی افزود: برای تقویت امکانات بهداشتی و درمانی و ارتقا سرانه های تخت بیمارستانی از ظرفیت مشورتی تمامی صاحب نظران و افراد شاخص در این حوزه بهره برداری می کنیم و به طور قطع از روابط خود در سطوح ملی، بخش خصوصی و خیرین برای جلب مشارکت در این راستا استفاده خواهیم کرد.

کدخبر: 516