چهارشنبه، 15 دی 1400 - 14:15

اعلام جزئیات رسیدگی به ۳ پرونده مطبوعاتی

سخنگوی هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی به تشریح پرونده مربوط به مدیر مسئول پایگاه خبری انتخاب، مدیر مسئول سایت پارسینه و مدیر مسئول سایت اطلاعات روز پرداخت.

 
 احمد مومنی‌راد با اشاره به دادگاه‌های مطبوعات هفته جاری اظهار کرد: در روز دوشنبه ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰ در شعبه ۶ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی شقاقی سه پرونده جرم مطبوعاتی مورد رسیدگی قرار گرفت.

سخنگوی هیات منصفه جرایم سیاسی و مطبوعاتی با اشاره به پرونده اول گفت: این پرونده مربوط به مدیر مسئول پایگاه خبری انتخاب و مدیر سایت تدبیر و امید به اتهام نشر اکاذیب و مطالب خلاف واقع بود که هیات منصفه پس از استماع اظهارات و دفاعیات طرفین در اتهام فوق الذکر متهم را به اتفاق آرا مجرم دانست و به اتفاق آرا وی را مستحق تخفیف ندانست.
وی افزود: پرونده دوم مربوط به مدیر مسئول سایت پارسینه به اتهام نشر اکاذیب و مطالب خلاف واقع بود که هیات منصفه پس از استماع اظهارات و دفاعیات طرفین در اتهامات فوق الذکر متهم را به اتفاق آرا مجرم دانست و به اتفاق آرا وی را مستحق تخفیف ندانست.
مومنی راد گفت: پرونده سوم مربوط به مدیر مسئول سایت اطلاعات روز به اتهام نشر اکاذیب و مطالب خلاف واقع بود که هیات منصفه پس از استماع اظهارات و دفاعیات طرفین در اتهامات فوق الذکر متهم را با اکثریت آرا مجرم دانست و با اکثریت آرا اوی را مستحق تخفیف ندانست.

کدخبر: 521