چهارشنبه، 12 خرداد 1400 - 08:23

چراغ روشن ویلاها در زمان ممنوعیت سفر!

با وجود ممنوعیت تردد، تقاضا برای ویلاها و خانه‌های شخصی در مناطق مسافرپذیر وجود دارد

آیین باور-  همیشه تعطیلات میانه خرداد ماه زمانی بود برای مسافرت رفتن بسیاری از افراد. چندان غیر طبیعی هم نبود که با افزایش تقاضا، قیمت اجاره خانه‌های شخصی و ویلاها افزایش پیدا کند اما امسال که ستاد ملی مبارزه با کرونا ممنوعیت شدیدی برای تردد بین استانی در نظر گرفته و به دنبال آن باید میزان تقاضا نیز پایین آمده باشد، در کمال تعجب شنیده‌ها حاکی از آن است که قیمت اجاره ویلا و خانه شخصی به شدت افزایش پیدا کرده است.
بیش از 15 ماه است که سفر رفتن دیگر طعم گذشته را ندارد. ویروس کرونا باعث شده یا عطای سفر رفتن را به لقایش ببخشیم یا با هزار ترس و لرز به سفر برویم. اما همین سفرهایی هم که تصور می‌کنیم در آن‌ها همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنیم هم بدون آنکه بفهمیم باعث سرایت بیشتر بیماری می‌شود. به همین دلیل و پس از تجربه تلخ سفرهای نوروزی که کشور را درگیر پیک مرگبار چهارم کرونا کرد، ستاد ملی مقابله با کرونا حالا سفرهای بین استانی را از ۱۲ تا ۱۷ خردادماه ممنوع کرده است. بنابر اعلام این ستاد تردد بین همه مناطق زرد، نارنجی و قرمز از ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان جریمه دارد. البته همچنان امکان سفر با وسایل نقلیه عمومی میسر است.


تردد ممنوع!
سردار کمال هادیان‌فر، رییس پلیس راهور ناجا، در این‌باره گفت: در این تعطیلات استثنائا محدودیت تردد در شهرهای زرد نیز علاوه بر شهرهای نارنجی و قرمز اعمال خواهد شد. در این تعطیلات تردد به شهرهای زرد نیز ممنوع بوده و متخلفان ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

کدخبر: 53

منبع: ابتکار