شنبه، 25 دی 1400 - 08:01

مشاور وزیر کشور: اجازه ندهید که روستاها خالی از سکنه شوند

باید بافت های فرسوده را در قالب این طرح ساماندهی کنیم و مستمندان نیز از فرصت داشتن مسکن برخوردار شوند.

مشاور ویژه وزیر کشور در امور زمین و مسکن با بیان اینکه البرز دنیای زمینه های رشد و پیشرفت را دارد، افزود: البرز باید رایزن های خود را به کشورهای دیگر بفرستد و ضمن ایجاد بسترهای تبادلات اقتصادی، راهکارهای کشورهای پیشرفته دنیا را در مقابله با بحران ها و بهره برداری از فرصت ها، احصا کنند.
 انصاری در جلسه شورای مسکن استان که روز جمعه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار قاسم سلیمانی، افزود: وی افزود: باید بافت های فرسوده را در قالب این طرح ساماندهی کنیم و مستمندان نیز از فرصت داشتن مسکن برخوردار شوند.
انصاری گفت: باید به روستاها توجه ویژه ای داشته باشید و اجازه ندهید که روستاها خالی از سکنه شوند.

وی افزود: اقلیم البرز را هیچ کجای کشور ندارد، طبیعت چهار فصل این استان در گیلان و مازندران نیز یافت نمی شود و این یعنی ظرفیت برای ایجاد اماکن گردشگری در حوزه های مختلف بویژه درمانی که باید مورد بهره برداری قرار گیرد.
انصاری گفت: جمیع امکانات و ظرفیت ها موجب شده که البرز، استانی مهاجر پذیر باشد و بسیاری از استان ها مهاجر فرست هستند.

انصاری گفت: استاندار البرز فردی شاخص با اندیشه های بزرگ است ولی یک دست صدا ندارد بلکه باید تمامی مسئولان قوا و مدیران استان در این راستا هماهنگ و همراه باشند تا البرز را به تعالی برسانند.باید از سمفونی استان یک صدای خوش آهنگ خارج شود چون توانایی های موجود با هم افزایی به توان می رسد.
مشاور ویژه وزیر کشور گفت: البرز بلحاظ طبیعی و سرمایه های بالقوه، ثروتمند ترین استان کشور است و جای خرسندی دارد که از شهر و شهرداری کار خود را آغاز کرده و به تمامی زوایای مدیریتی اشراف دارد و باید از ظرفیت ها استفاده کنید و از نماینده عالی دولت در استان تبعیت شود و با خردجمعی و همگرایی، استان را به پایلوت توسعه کشور و الگویی برای سایر استان ها تبدیل کنید.

وی افزود: صنایع البرز باید با ایجاد نیروگاه های محلی و همچنین تصفیه خانه های بازچرخانی آب نسبت به تامین برق و آب مورد نیاز خود اقدام کنند.
مشاور وزیر کشور گفت: باید به سمت راه اندازی شهرهای هوشمند برویم و نیازهای مردم را به خدمات در کمترین زمان ممکن پاسخ دهیم.
وی افزود: ما مردمی هستیم که یک تنه در مقابل صدام با پشتوانه ۴۳ کشور ایستادیم پس باید شرایط کنونی را نیز بخوبی درک کنیم و با مدیریت جهادی و انقلابی استان و کشور خود را آباد کنیم.
انصاری گفت: نباید منتظر بودجه و برنامه باشیم، بر این پندار باشیم که البرز کشوری مستقل است و باید نیازهای خود را تامین کند.
وی با بیان اینکه البرز دنیای زمینه های رشد و پیشرفت را دارد، افزود: البرز باید رایزن های خود را به کشورهای دیگر بفرستد و ضمن ایجاد بسترهای تبادلات اقتصادی، راهکارهای کشورهای پیشرفته دنیا را در مقابله با بحران ها و بهره برداری از فرصت ها، احصا کنند.
مشاور ویژه وزیر کشور گفت: در اجرای طرح ملی مسکن مهر نیز باید محله به محله و روستا به روستا برای تشویق مردم به ثبت نام در طرح ملی مسکن ملی اقدام کنید.

کدخبر: 539