سه‌شنبه، 05 بهمن 1400 - 11:36

وقتی مشت باندهای تغییر کاربری البرز باز می شود

در حوزه رودخانه کرج حد فاصل آبگیر بیلقان تا سد کرج تا کنون حدود ۴٢٣ متصرف شناسایی شده است.

آیین باور -رئیس کل دادگستری البرز گفت: ابعاد جدیدی از فعالیت باند‌های مجرمانه در زمینه تغییر کاربری‌های غیر مجاز دراین استان کشف و مشخص شده است.

حسین فاضلی هریکندی گفت: از جمله اقداماتی که در حوزه پیشگیری در این استان انجام شده شناسایی باند‌های مجرمانه بوده که در راستای ساخت و ساز غیر مجاز به صورت گروهی اقدام می‌کردند.


او افزود: نحوه فعالیت این باند‌های بدین شکل بوده که زمین و اراضی را از باغداران و کشاورزان استان خریداری و پس از قطعه بندی اراضی با بستن قرارداد ساخت و ساز با خریداران، ویلا‌ها به متقاضیان واگذار می‌شده است.

به گفته رئیس کل دادگستری البرز یکی از نکاتی که در تعدادی از این قرارداد‌ها به چشم می‌خورد این است که در آن پیش بینی‌ها نیز صورت گرفته که در صورت تخریب بار دیگر نسبت به ساخت و ساز اقدام خواهد شد.

فاضلی هریکندی تصریح کرد: در واقع علت غیر متعارف ساخت و ساز این ویلا‌های غیر قانونی این است که طبق قرارداد‌های صورت گرفته در صورت یک،۲ یا سه بار تخریب فروشنده متعهد می‌شود که بار دیگر نسبت به ساخت و ساز غیر مجاز اقدام شود.

به گفته رئیس کل دادگستری البرز باند‌هایی در این رابطه شناسایی و بازداشت و پرونده قضایی نیز برای آن‌ها تشکیل شده است.

در حوزه رودخانه کرج حد فاصل آبگیر بیلقان تا سد کرج تا کنون حدود ۴٢٣ متصرف شناسایی شده است.

گفتنی است اردیبهشت ماه امسال، سامانه پایش هوشمند اراضی کشاورزی استان البرز با هدف پیشگیری از تغییر کاربری‌های غیر مجاز اراضی در این استان رونمایی شد.

هدف اصلی این قرارگاه پیشگیری از ساخت و ساز جدید است که اولین اقدام رصد تغییر کاربری با سامانه هوشمند رصد است.

کدخبر: 559