دوشنبه، 11 بهمن 1400 - 10:30

رودخانه فصلی سیاه جوی احیا می شود

حوضچه‌های آرامش و تصفیه خانه های محلی در محله ها و پارک های استان ایجاد می شود بهره برداری از آب های سطحی منافع بزرگی برای مردم دارد بازدیدهای شبانه و سرزده از نحوه خدمات رسانی به مردم استان در دستور کار قرار گرفت

آیین باور - نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: ساماندهی رودخانه فصلی سیاه جوی به عهده آب منطقه‌ای استان است و باید در راستای اجرای این امر مهم از همراهی و توان شهرداری های مربوطه نیز استفاده کند.

 مجتبی عبداللهی در جلسه ویژه بررسی راهکارهای ساماندهی نهر سیاه جوی که روز یکشنبه در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، با تاکید بر تسریع در اتخاذ تدابیر لازم برای این رودخانه فصلی، افزود: تمامی دستگاه های مربوطه و شهرداری های مرتبط با این رودخانه فصلی یا نهر سیاه جوی باید مطالعات خود را تجمیع کنند.
وی ادامه داد: پس تجمیع مطالعات، باید تصمیم گیری و تخمین و تخصیص اعتبار صورت گیرد و پروژه در سریع ترین زمان ممکن آغاز شود.
عبداللهی گفت: از ابتدای مسیر رودخانه باید طرح های مهار آب اجرایی شود و در فواصل مختلف حوضچه های آرامش و مخازن ذخیره آب و تصفیه خانه بویژه در پارک ها ایجاد شود.
وی افزود: آبی که در این رودخانه فصلی وجود دارد، ظرفیت ارزشمندی محسوب می شود که می توان از آن بویژه در بخش کشاورزی و مصرف صنایع بهره برداری کرد.
استاندار البرز گفت: در این راستا ضرورت دارد که طرح های آبخیزداری و آبخوان داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز مورد توجه قرار گیرد چراکه ممکن است در بخش هایی همپوشانی با سایر طرح ها داشته باشد.
وی افزود: باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که آب به صورت طبیعی مسیر خود را طی کند، چون هر کجا که در مقابل طبیعت ایستاده این با واکنش های طبیعی و بلایای طبیعی مواجه شده ایم.
عبداللهی گفت: ساماندهی این مسیر به عهده آب منطقه‌ای استان است و باید در راستای اجرای این امر مهم از همراهی و توان شهرداری های مربوطه نیز استفاده کند.
وی افزود: ضرورت دارد تمامی پارک های استان به حوضچه های آرامش و ذخیره آب مجهز شوند تا در بزنگاه ها و مصارف مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
استاندار البرز گفت: در ماهدشت، منطقه ای چند هکتاری وجود دارد که رها و به محل تخلیه آوارهای ساختمانی تبدیل شده از این رو باید این منطقه ساماندهی شده و به پارک و بوستان برای مردم مبدل شود.
وی افزود: بازدید های شبانه و سرزده از اماکن و معابر مختلف در استان در دستور کار قرار می گیرد و فرمانداران نیز این امر را مورد توجه قرار دهند.
عبداللهی گفت: در این بازدیدها امنیت و میزان خدمات رسانی به مردم مورد نظارت میدانی قرار می گیرد.

کدخبر: 567