سه‌شنبه، 12 بهمن 1400 - 10:03

زندانیان خواستار تسریع رسیدگی و ارسال فوری پرونده به دادگاه

۱۰ متهم البرزی از زندان‌ آزاد شدند

رئیس کل دادگستری استان البرز در دیدار با زندانیان دادسرای ناحیه سه کرج به بررسی مشکلات زندانیان پرداخت و در این زمینه ۱۰ متهم از بند اسارت آزاد شدند.

 در ادامه بازدید‌های دوره‌ای از ندامتگاه‌های استان البرز با حضور رئیس کل دادگستری استان، مشکلات زندانیان حوزه قضایی دادسرای ناحیه سه کرج در ندامتگاه مرکزی کرج مورد بررسی قرار گرفت.

حسین فاضلی هریکندی با اشاره به دستاورد‌های این بازدید که با حضور دادستان مرکز استان، سرپرست اداره کل زندان‌های استان، سرپرست و تعدادی از قضات دادسرای ناحیه سه کرج برگزار شد گفت: این بازدید‌های دوره‌ای بخشی از برنامه مدون معاونت نظارت بر زندان و اجرای احکام کیفری دادگستری استان البرز است که تاکنون برای همه زندانیان حوزه‌های قضایی استان یعنی اشتهارد، فردیس، نظرآباد، طالقان، چهارباغ، ساوجبلاغ و بخشی از نواحی دادگستری و دادسرای کرج عملیاتی شده است.


او افزود: در این دیدار با ۱۵۰ نفر از متهمان مربوط به این دادسرا ملاقات و گفتگو شد که پس از شنیدن مشکلات مددجویان، دستور لازم برای رسیدگی صادر شد؛ عمده درخواست‌ها در راستای تسریع در رسیدگی و ارسال فوری پرونده به دادگاه و کاهش مبلغ قرار تامین کیفری بود.
رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه با دستورات صادره ۱۰ نفر از متهمان با بازنگری و تخفیف قرار تامین آزاد شدند و در مورد ۶ نفر دستور ارسال پرونده به دادگاه صادر شد، تاکید کرد.

در این دیدار همچنین وضعیت کلی حوزه قضایی دادسرای ناحیه سه کرج از حیث سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری بررسی شد و مدیر کل زندان‌های استان گزارشی در این خصوص ارائه کرد که نشان می‌داد این حوزه قضایی از نظر اهتمام به وضعیت زندانیان در مقایسه با سایر حوزه‌های مشابه از وضعیت بهتری برخوردار است.


در این بازدید که مجموعا ۱۵ مقام قضایی حضور داشتند، فاضلی هریکندی با تاکید بر اجرای دستورات اخیر ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص، جمع آوری ادله قبل از احضار و جلب متهم، استفاده حداقلی از قرار بازداشت موقت و اجتناب از صدور دستور بازرسی از منزل متهمان به جز در موارد لزوم و مرتبط با اتهام تاکید کرد و لزوم حفظ حرمت متهمان و خانواده وی هنگام بازداشت و بازرسی از منزل را یادآور شد.

کدخبر: 572