چهارشنبه، 20 بهمن 1400 - 11:54

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر: شورای ششم زیر بار تهدید و تطمیع نمی رود

مسئولیت صدور مجوز برای برپایی کنسرت ها اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و کمیسیون فرهنگی نقشی در این مسئله ندارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای شهر کرج گفت: حاکمیت ۴۰ ساله انقلاب اسلامی نشان داد، کشوری با جایگاه استراتژیک در منطقه، قابلیت اداره با مدل جمهوری اسلامی را دارد.

حجت الاسلام علیرضا سعیدی، در نطق پیش از دستور خود در سی و هشتمین جلسه رسمی شورا، با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار کرد: این انقلاب حول محور اتحاد و عدالت همه جانبه و استقلال و آزادی در کنار رشد اخلاق شکل گرفته است.

سعیدی با بیان اینکه وقوع انقلابی با محوریت استقلال و اسلام از آرزوهای انبیاء و اولیاء خداوند بوده است، ابراز امیدواری کرد ادامه این انقلاب به انقلاب حضرت ولی عصر(عج) متصل شود.

وی، بقای یک نظام را وابسته به آرمان ها و ارزش های آن دانست و بیان کرد: در غیر این صورت ممکن است تنها نامی از نظام باقی بماند بی آنکه محتوایی داشته باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، با بیان اینکه مادامی که انقلابی گری حول محور اخلاق شکل بگیرد، نظام پیروز است، افزود: تاریخ نشان می دهد انقلاب ها دچار آسیب های مختلف می شوند که باید از آنها عبرت گرفت.

سعیدی، از جمله این آسیب ها را ایجاد تفرقه و نفاق بین موثرین، مسئولین و مردم دانست که جزو مکانیزم های اضمحلال نظام محسوب می شوند.

به گفته این مسئول، امروز دشمن مهندسی معکوس نظام را به خوبی آموخته چرا که می داند در تفرقه ها، سودجویان مجال حرکت پیدا می کنند. نخست انقلابیون را به جان و مال و آبرو تهدید می کنند و در صورت عدم موفقیت سراغ تطمیع می روند.

عضو شورای شهر کرج با بیان اینکه شورای ششم زیر بار تهدید نمی رود، شیوه تطمیع را بهترین روش برای دشمنان عنوان و اضافه کرد: بودجه شهرداری کرج رقمی است که می تواند بسیاری از طمع کاران را وسوسه کند.

وی، تبلیغات منفی و شایعه پراکنی را سومین روش دشمن برای تخریب انقلابیون ذکر کرد و افزود: شایعه سازی بسیار اثرگذار است چنان که امام علی(ع) را 25 سال خانه نشین کرد و باعث شد پس از شهادت ایشان در محراب، عده ای بپرسند: مگر علی نماز می خواند؟!

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر کرج، پس از طرح این مباحث حواشی مرتبط با مجوزهای برگزاری یک کنسرت که به کمیسیون فرهنگی شورا ارتباط داده بودند را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: مسئولیت صدور مجوز برای برپایی کنسرت ها اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و کمیسیون فرهنگی نقشی در این مسئله ندارد.

سعیدی اعلام کرد: اگر کنسرت یک اثر هنری فاخر باشد، حتی من به عنوان یک طلبه از این اثر حمایت می کنم چرا که در کشور قوانین پذیرفته شده ای وجود دارد و ما نیز تابع آن قوانین هستیم.

وی، در عین حال تصریح کرد: اما اگر کنسرت با برنامه ها و مراسم های دیگر اشتباه گرفته شود به طور قطع با برگزاری آن مخالفت خواهیم کرد.

این مسئول در پایان اظهار کرد: در مجموع هر آنچه رخ داده نشان می دهد جریان انقلاب موفق بوده و اتحاد انقلابیون ولو به حرف ها و شایعاتی که مطرح می شود، از میان نرفته است.

کدخبر: 611