شنبه، 30 بهمن 1400 - 08:19

بازدید استاندار از سه طرح بهداشتی و درمانی فردیس

طرح های بیمارستانی نیمه کاره فردیس تعیین تکلیف شدند

استاندار البرز با همراهی جمعی از مسئولان شهرستان فردیس، امروز از سه طرح بهداشتی و درمانی شهرستان فردیس که به دلایل مختلفی جهت فعالیت و بهره برداری با مشکلاتی روبرو شده‌اند، بازدید کرد.

 مجتبی عبدالهی ابتدا از بیمارستان خصوصی ۷۰ تختخوابی آرین واقع در منطقه سرحد آباد فردیس بازدید کرد.

طرح بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی فردیس، بازدید بعدی استاندار بود و در نهایت بیمارستان خصوصی ۲۱۰ تختخوابی به‌آفرین واقع در کانال غربی فردیس آخرین طرحی بود که توسط عبدالهی مورد بازدید قرار گرفت.

استاندار البرز با اشاره به اینکه پیمانکاران برای بهره برداری از ۳ طرح درمانی فردیس در نیمه اول ۱۴۰۱ متعهد شدند افزود: برای حل مشکلات اعتباری بیمارستان فردیس با رایزنی‌ها، اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای بهره برداری این طرح تخصیص پیدا کرد.

عبدالهی گفت: در خصوص پروژه بیمارستان ۲۶۰ تختی دولتی در فردیس دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای را نمی‌پذیریم و اگر روند کار این بیمارستان طبق زمانبندی دقیق پیش نرود، با پیمانکار برخورد سخت قانونی خواهیم داشت.

او با بیان اینکه پیمانکار علت طولانی شدن پروژه بیمارستان را کمبود اعتبار اعلام کرد افزود: از این رو اعتبار ویژه ۳۰ میلیارد تومانی از محل ستاد هدفمندی یارانه‌ها تخصیص یافت و پیمانکار طی تعهد کتبی، اعلام کرد که به صورت تمام وقت و حتی در تعطیلات نوروز فعالیت خود ادامه دهد و زمان بهره برداری این طرح را نیز پایان خرداد ۱۴۰۱ عنوان کرد، همچنین دانشگاه علوم پزشکی استان نیز مکلف است که در این مدت آمادگی لازم را برای تجهیز بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی فردیس داشته باشد.

او افزود: در خصوص بیمارستان‌های خصوصی آرین با و به آفرین نیز، موانع موجود مورد بررسی قرار گرفت و طی مصوبه‌ای مقرر شد که با همکاری بانک‌های عامل، شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی مشکلات رفع شود.

عبداللهی گفت: همچنین هیات مدیره و پیمانکاران این ۲ مجموعه نیز متعهد شدند در نیمه اول سال ۱۴۰۱ پروژه‌های خود را برای بهره برداری آماده کنند.

کدخبر: 635