یکشنبه، 01 اسفند 1400 - 08:56

آزادسازی حاشیه رودخانه کرج ادامه دارد

۵ بنای غیرمجاز دیگر تخریب شد

پنج بنای غیرمجاز دولتی و حاکمیتی دیگر با حضور مقامات قضایی در حاشیه رودخانه کرج تخریب شد.

 
 رئیس کل دادگستری البرز گفت: این ویلا‌ها متعلق به آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، تامین اجتماعی، بخشداری آسارا و... بود.  

فاضلی هریکندی افزود: از ابتدای دیماه تاکنون ۴۴ هزار متر مربع ساخت و ساز غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه کرج آزادسازی شده است.

به گفته فاضلی هریکندی این تخریب‌ها با همکاری قوه قضاییه، دادگستری البرز و آب منطقه‌ای استان البرز  در حال انجام است.

او تصریح کرد: به همین منظور دستگاه هایی  در طول مسیر ۶۴ کیلومتری از پل حامی کرج تا تونل کندوان ۱۹ دستگاه حاکمیتی در حریم رودخانه کرج اقدام به ساخت و ساز کرده اند که تا به امروز ۱۰ دستگاه از جمله قوه قضاییه، محیط زیست، وزارت نیرو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور و چند دستگاه حاکمیتی دیگر نسبت به آزاد سازی حریم رودخانه اقدام کرده‌اند.

رییس کل دادگستری البرز  گفت: امروز نیز ساختمان‌های متعلق به پنج  دستگاه حاکمیتی از جمله آموزش و پرورش، وزارت جهاد کشاورزی، تامین اجتماعی، بخشداری آسارا و یک نهاد نظامی در حریم رودخانه کرج تخریب می‌شود.

فاضلی هریکندی افزود: در مجموع تا امروز ۱۵ دستگاه یعنی حدود ۸۰ درصد از دستگاه‌هایی که در طول مسیر ۶۴ کیلومتری از پل حامی کرج  تا تونل کندوان اقدام به ساخت و ساز کرده اند، آزادسازی شده است.

او با بیان اینکه ساختمان‌های  چهار دستگاه حاکمیتی در حریم رودخانه کرج هنوز تخریب نشده است، گفت: از این چهار دستگاه، ۲ دستگاه نظامی هستند که به آن‌ها اخطاریه داده شده است و اعلام کرده اند که نسبت به تخریب اقدام خواهند کرد.

رییس کل دادگستری البرز افزود: تخریب ساختمان‌های ۲ دستگاه دیگر نیز نیازمند انجام کارهای اداری است که یکی از این ساختمان متعلق به هلال احمربوده که وقف شده و ساختمان دیگر هتل پارسیان گچسر است که موضوع میراث فرهنگی در خصوص آن مطرح شده و نیازمند بررسی است.

فاضلی هریکندی تصریح کرد: امروز علاوه بر تخریب ساختمان‌های ۵ دستگاه حاکمیتی، چند ساختمان متعلق به افراد حقیقی به صورت داوطلبانه تخریب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز نیز گفت: با استقبال خوب دستگاه‌های حکومتی و حاکمیتی از ۵۷ هزار مترمربع تصرفات غیرمجاز در بستر رودخانه کرج، حدود ۴۰ هزار مترمربع تخریب شده و ما بقی نیز در حال انجام است.

داوود نجفیان افزود: قرار بود تا ۲۵ بهمن ماه کار تخریب بنا‌های غیرمجاز دولتی و حاکمیتی پایان گیرد، اما تا کنون ۸۰ درصد آن انجام شده است و تا پایان هفته، کار تخریب و آزادسازی بنا‌های غیرمجاز تمام می‌شود.

در مجموع بیست و سه بنای متعلق به دستگاه‌های دولتی در حاشیه رودخانه کرج، به صورت داوطلبانه آزادسازی می‌شود. این ویلا‌های دولتی حدفاصل آبگیر بیلقان تا سد امیرکبیر بنا شده است و به زودی تخریب بنا‌های خصوصی در بستر این رودخانه آغاز می‌شود.

آزادسازی حاشیه رودخانه کرج با دستور مستقیم رئیس قوه قضاییه و از تخریب ملک متعلق به این قوه آغاز شد.

کدخبر: 641