شنبه، 07 اسفند 1400 - 10:02

بلوار شهدای راه آهن و دوطرح عمرانی دیگر افتتاح شد

۳ طرح روان سازی ترافیک، بوستان تفریحی و ورزشی روز جمعه با صرف ۳۳۶ میلیارد ریال در آیینی با حضور مسوولان شهری در کرج گشایش یافت.

 
اتصال بلوار شهدای راه آهن به زیر گذر شهید کچویی در جنوب کلانشهر کرج  از جمله پروژه هایی بود که موجب روان سازی ترافیک در جنوب کرج شده است.

«علیرضا عاقلی» رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج در  آیین گشایش این پروژه ها گفت:  بلوار شهدای راه آهن ، زمین چمن مصنوعی و ابنیه سرای محلات پارک بنفشه سه پروژه عمرانی هستند که امروز افتتاح شدند.

او ادامه داد: عملیات اجرایی بلوار شهدای راه آهن سال گذشته با اختصاص ۱۰ میلیارد تومان آغاز شد و امروز برای استفاده شهروندان به بهره برداری رسید.

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج ادامه داد: در ابتدا اجرای این پروژه به عهده پیمانکار گذاشته شد ولی به دلایلی پیمانکار از عهده تکمیل آن برنیامد و تصمیم مدیریت شهری بر آن شد که پروژه به صورت امانی و پیمانی و با استفاده از ظرفیت‌های شهرداری به اتمام برسد. 

عاقلی تاکید کرد: طول این پروژه ۶۰۰ متر است و برای تکمیل بخشی از آن مثل احداث دیوار حایل که پروژه را به زیرگذر شهید کچویی اتصال می‌دهد، از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شده است.

این مسوول گفت: برای تکمیل این پروژه حدود ۱۵ هزار متر مکعب خاکبرداری و پنج هزار متر مربع خاک ریزی داشتیم که توسط ماشین آلات و دستگاه‌های تخصصی  شهرداری انجام شد. آسفالت استفاده شده در این پروژه هم از تولیدات کارخانه آسفالت شهرداری است.

عاقلی با اشاره به اینکه با توجه به استفاده از ظرفیت‌های شهرداری، حدود چهار میلیارد تومان از هزینه برآوردشده این پروژه کاهش یافت، گفت: از حمایت شورای شهر و همه همکارانی که در بهره برداری از این پروژه نقش داشتند قدردانی می‌کنم و امیدوارم این اتفاق منجر به افزایش رضایت شهروندان از عملکرد مدیریت شهری شود.

تکمیل پروژه های نیمه تمام در صدر برنامه های کرج  

«مصطفی سعیدی سیرائی» شهرداری کرج  در مراسم افتتاح بلوار شهدای راه آهن و زمین چمن مصنوعی و ابنیه سرای محلات پارک بنفشه گفت:  شورای ششم از اولین روز کاری خود ۲ موضوع را در اولویت کاری خود قرار داده که اولی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهری است و اولویت بعدی هم آغاز پروژه‌های جدیدی است که بهره برداری از آنها منجر به توسعه شهر و رفع مشکلات شهروندان می‌شود. 

او با تاکید بر اینکه تملک املاک پروژه‌ بلوار راه آهن از قبل انجام شده بود، توضیح داد: این پروژه در زمان تحویل حدود ۳۰ درصد  پیشرفت فیزیکی داشت و در ادامه با تلاش و همت مضاعف همکاران ظرف سه ماه برای بهره برداری آماده شد. 

این مسوول تاکید کرد: با بهره برداری از این بلوار مشکل ترافیک چند ساله محله حسین آباد مهرشهر حل می‌شود.

او در ادامه با اشاره به بخشی از اقدامات شهرداری در چند ماه گذشته اشاره کرد و ادامه داد: هر چند انجام عملیات عمرانی در شش ماه دوم سال به دلیل برودت هوا و شرایط جوی با دشواری‌های خاصی مواجه است ولی از اول مهر تا کنون، مدیریت شهری کرج موفق به بهره برداری از پروژه های مهمی مثل کنارگذر مهر شهر، پارک دانایی شده و عملیات اجرایی پارک ساحلی کرج را هم آغاز کرده است که با برنامه ریزی صورت گرفته، خرداد سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

شهردار کرج گفت:  سال آینده احداث زیرگذر شیخ آباد در دستور کار شهرداری قرار گرفته است و در این خصوص تفاهم نامه ای با شهرداری فردیس منعقد شده و بودجه لازم برای اجرای آن هم در نظر گرفته شده است.

او اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه مشکل ترافیک محلات شیخ آباد، حسین آباد و مشکین دشت بر طرف خواهد شد.

شهردار کرج تاکید کرد: شهرداری تلاش دارد؛ با توجه به ردیف‌های بودجه در نظر گرفته شده برای سال آینده، تحولاتی در حوزه اجتماعی، حمل و نقل عمومی، فضای سبز و امثال آن مناطق مختلف به ویژه محلات کم برخوردار ایجاد کند.


بودجه سال سال ۱۴۰۱ کرج بر محور محرومیت زدایی

رییس شورای اسلامی شهر کرج در آیین افتتاح این پروژه ها اعلام کرد: بودجه سال آینده این کلانشهر بر محور محرومیت زدایی از محلات و تکمیل پروژه های قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج تصویب شده است.

«جواد چپردار» افزود: شوراو شهرداری مسوولیت تکمیل پروژه های بزرگی بزرگراه شمالی و قطار شهری کرج را عهده دار شده و تلاش بر تکمیل این پروژه ها معطوف شده است.

او تصریح کرد: امروز  گشایش بلوار حسین آباد راه آهن موجب روان سازی ترافیک شد که یکی از اقدامات موثر شورای ششم و شهرداری محسوب می شود.

چپردار گفت: در راستای برخورداری عموم مردم از مزایای رودخانه کرج طرح احداث یک تفرجگاه در این محدوده با اهتمام مدیریت شهری آغاز شده و درآینده ادامه دار خواهد بود.

کدخبر: 663