شنبه، 14 اسفند 1400 - 14:08

فرماندار در جمع تیم مدیریت بحران چهارشنبه سوری

تبعات و مخاطرات مواد محترقه اطلاع رسانی شود

نسبت به آگاه سازی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان از تبعات سوء استفاده بی محابا از مواد محترقه و پرتاب نارنجک های دستی اطلاع‌رسانی  اطلاع رسانی گسترده تری در سطح شهر صورت پذیرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان کرج با اشاره به آمادگی تیم مدیریت بحران شهرستان کرج درایام منتهی به چهارشنبه پایانی سال، از خانواده ها خواست تا با آگاهی بخشی فرزندان خود از بروز حوادث جبران ناپذیر جلوگیری بعمل آورند. 

به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان کرج، غفور قاسم پور با اعلام این خبر افزود: چهارشنبه پایانی سال هر ساله خسارت های جبران ناپذیری را بدنبال دارد و باید نسبت به آگاه سازی مردم به ویژه نوجوانان و جوانان از تبعات سوء استفاده بی محابا از مواد محترقه و پرتاب نارنجک های دستی اطلاع‌رسانی  اطلاع رسانی گسترده تری در سطح شهر صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: تمهیدات لازم برای مدیریت بحران چهارشنبه پایانی سال در شهرستان کرج پیش بینی شده است و به موازات آن باید اقدامات اجتماعی و فرهنگی نیز برای جلوگیری از خسارت های احتمالی به شهروندان و صنوف در این ایام انجام بگیرد. 

فرماندار کرج همچنین از خانواده ها نیز خواست که هشدارها را جدی بگیرند و کادر آموزشی نیز دانش آموزان را نسبت به خطرات استفاده از مواد محترقه آگاه نمایند تا عید به تجربه تلخی برای آغاز سال جدید تبدیل نشود؛چرا که هر حادثه علاوه بر خسارت های مالی و اجتماعی، تبعات جانی را نیز به همراه دارد و سلامت جامعه را تحت تاثیر قرار خواهد داد. 

قاسم پور همچنین از آماده باش مراکز بهداشت شرق و غرب کرج، تیم های آتش نشانی، اطفاع حریق، بیمارستان ها و مراکز درمانی خبر داد و گفت: کادر درمان این روزها تمام وقت در خدمت رسانی به بیماران کرونایی فعال است  و شهروندان نیز نباید با بی‌احتیاطی و حوادث چهارشنبه سوری، بار مضاعفی را بر دوش کادر درمان قرار دهند.

فرماندار کرج بیان کرد:  تیم مدیریت بحران شهرستان کرج نیز در چهارشنبه پایانی سال کنار شهروندان است ودر صورت بروز هرگونه حادثه احتمالی با واکنش سریع در محل نسبت به تامین سلامت عموم شهروندان اقدام می نمایند. 

کدخبر: 684