دوشنبه، 16 اسفند 1400 - 13:31

سامانه بارشی هلال احمر البرز را آماده باش کرد

۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه‌های استان البرز است و در زمان تعطیلی‌ها بر میزان ترافیک در یک‌هزار و۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی این استان افزوده می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز، گفت: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی در خصوص ورود سامانه بارشی به استان ، نیروهای امدادی برای خدمات رسانی در جاده های البرز به حالت آماده باش درآمدند.

محمد باقر خلفی، گفت: تیم‌های امداد و نجات، کوهستان و سیلاب برای هرگونه حوادث احتمالی و کمک به آسیب دیدگان در پایگاه‌های امدادی آماده خدمات رسانی هستند.


به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز: اکنون ۱۶ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار بین شهری و مراکز شعب استان البرز به صورت شبانه روزی فعالیت دارند.

او ضمن درخواست از رانندگان برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و پرهیز از هرگونه شتاب زدگی به ویژه در مسیرهای کوهستانی افزود: مسافران در صورت نیاز امداد جاده ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل نمایند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز، گفت: با توجه به شرایط جوی و هشدارهای هواشناسی مبنی بر کاهش دما و سامانه بارشی ، از هرگونه طبیعت گردی دراین شرایط خودداری شود.

۱۸ درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه‌های استان البرز است و در زمان تعطیلی‌ها بر میزان ترافیک در یک‌هزار و۵۰۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی این استان افزوده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز پیش تر اعلام کرد که با فعال شدن یک سامانه جوی، از امروز دوشنبه شاهد بارش برف و باران در این استان خواهیم بود.

«آرش بهاروند احمدی» گفت : تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از گذر موج ناپایدار بارش ساعتی و پراکنده باران است که در ارتفاعات استان بارش ها به صورت برف خواهد بود.
وی بیان داشت: براین اساس آسمان البرز امروز دوشنبه نیمه ابری تا ابری، بعضی ساعات بارش پراکنده، ارتفاعات بارش برف و باران، روز سه شنبه نیمه ابری تا صاف و روز چهارشنبه هفته جاری نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران خواهد بود.

بهاروند احمدی افزود: دمای هوای البرز تا روز چهارشنبه هفته جاری بین پنج تا ۱۶ درجه بالای صفر در نوسان خواهد بود.

کدخبر: 691