جمعه، 05 فروردین 1401 - 15:31

باند قاچاق خودروهای لوکس البرز متلاشی شد

فرمانده انتظامی البرز از دستگیری اعضای باند قاچاق خودرو‌های خارجی و کشف ۹ دستگاه خودرو لوکس به ارزش ۷۰۰ میلیارد ریال تحت عنوان گذر موقت خبر داد.

 سردار «عباسعلی محمدیان» گفت: در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر تردد خودرو‌های لوکس با پلاک جعلی در سطح استان البرز به منظور شناسایی و مقابله با قاچاق کلان و سازمان یافته، شناسایی عناصر اصلی قاچاق این نوع خودرو‌ها در دستورکار پلیس امنیت اقتصادی البرز قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامی یک دستگاه خودرو لکسوس در استان البرز را توقیف و در بررسی‌ها مشخص شد پلاک خودرو جعلی و شماره پلاک فاقد اصالت است که در بازجویی‌ها متهم اعتراف کرد خودرو توسط فردی به وی فروخته شده است.

محمدیان بیان داشت: در ادامه ماموران با تلاش شبانه روزی و اقدامات پلیسی موفق به شناسایی و دستگیری متهم اصلی در شهرکرج شده و با هماهنگی مقام قضایی از منزل متهم بازرسی به عمل آمد که تعدادی آلات و ادوات مرتبط با جعل پلاک و کارت جعلی بازرسی کل کشور از این فرد کشف شد.

وی ادامه داد: در بازجویی هامتهم اعتراف کرد که با همدستی فرد دیگری در خارج از کشور اقدام به واردات خودرو تحت عنوان گذر موقت کرده و پس از جعل پلاک، خودرو‌ها را در داخل کشور به مشتریان خود می‌فروختند.

فرمانده انتظامی استان البرز افزود: در مجموع ۹ دستگاه خودروی لوکس در مدل‌های بنز و لکسوس به ارزش تقریبی ۷۰۰میلیارد ریال در شهر‌های مختلف از جمله اصفهان و خوزستان، یکی پس از دیگری شناسایی و کشف شد که همه آن‌ها به استان البرز منتقل شدند.

وی گفت: در این جرم سازمان یافته در مجموع چهار نفر با عناوین متعدد مجرمانه جعل و قاچاق در استان البرز و دیگر استان‌ها دستگیر شدند، وی  افزود : پلیس مقتدرانه با هرگونه اخلال در نظام اقتصادی برخورد می‌کند و اجازه کوچک‌ترین تحرکی به سوء استفاده کنندگان نخواهد داد.

کدخبر: 710