شنبه، 13 فروردین 1401 - 12:56

امکانات ورزشی برای روز طبیعت در اختیار مسافران نوروزی قرار می گیرد

کاهش تصادفات ۸۰ درصدی درون و برون شهری در البرز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز گفت: برای بدرقه مناسب مسافران نوروزی و میزبانی شایسته از آنان در روز سیزدهم فروردین که مصادف با گرامیداشت روز طبیعت است، امکانات و‌ تجهیزات ورزشی مناسب در ۵ ایستگاه نوروزی استان در اختیار مسافران قرار می گیرد.
 امیر جاویدپور با بیان این مطلب در جلسه راهبری کاهش تصادفات و ارتقاء ایمنی سفرهای نوروزی، ضمن تقدیر و تشکر از اعضای ستاد سفر نوروزی استان اظهار داشت: خوشبختانه با مدیریت استاندار البرز و تعامل و هم افزایی مطلوب میان مدیران دستگاه های اجرایی، نوروز ۱۴۰۱ در کمال آرامش در سطح استان برگزار شد که امیدواریم اختتامیه این جشن باستانی با میزبانی شایسته از مسافران نوروزی به پایان رسیده و خاطره خوشی از البرز به یادگار بماند.
وی در ادامه سخنان خود خطاب به اداره کل آب منطقه ای استان خاطر نشان کرد: با توجه به تخریب حریم و بستر رودخانه چالوس و احتمال استفاده مسافرین نوروزی از حواشی بستر آزاد شده رودخانه کرج، لازم است تدابیر لازم اندیشیده شود تا خطری متوجه مسافران نوروزی نشود.
جاویدپور تاکید کرد: در این راستا شایسته است اورژانس با همکاری مرکز صدا و سیمای البرز به منظور آگاه سازی مردم با استفاده از ظرفیت های مختلف اطلاع رسانی استان نسبت به تهیه و تولید برنامه های آموزشی در جهت پیشگیری از مسمویت های احتمالی و همچنین غرق شدگی در بستر رودخانه در روز سیزده فروردین اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دهد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: به لطف پروردگار و تلاش نیروهای خدوم انتظامی استان، شاهد کاهش ۸۰ درصدی تصادفات درون شهری و برون شهری بودیم. بنابراین به منظور تکمیل زنجیره حمایتی لازم است همه دستگاهها هنگام حادثه در عملیات میدانی مساعدت های لازم را بعمل آورند.
رنگ آمیزی سرعت گیرها در سطح شهرهای استان در جهت جلوگیری از تصادفات احتمالی از دیگر مواردی بود که جاویدپور در این جلسه به آن تاکید کرد

کدخبر: 713