دوشنبه، 22 فروردین 1401 - 12:23

رئیس بیناد البرز شناسی : به زودی تاریخ روز ملی البرز هم اعلام می‌شود

فروردین زمان شکوفایی لاله در دشتهای البرزاست

 

آیین باور - رییس بنیاد البرز شناسی در آیین  برگزاری روز فرهنگی کرج که در باغ گل‌های پارک شهید چمران برگزار شد، با بیان اینکه طبق قانون مصوب وزارت کشور،  هر کلانشهری یک روز تقویمی  به نام "روز فرهنگی" دارد، افزود: بعد از  بررسی های کارشناسانه بنا شد یکی از روزهای نیمه دوم فروردین ماه که ایام شکوفایی گل‌های لاله است به عنوان روز فرهنگی کرج انتخاب شود که در نهایت ۲۱ فرورین ماه به تصویب رسید.
وی ادامه داد: البرز دارای سه اقلیم دشت، کوهپایه و کوهستان است و  فروردین زمان شکوفایی لاله در دشتهاست  و اردیبهشت ماه و خرداد هم لاله‌های کوهپایه و کوهستان شکوفا می‌شوند.
مهراب رجبی اضافه کرد: با توجه به اینکه لاله نماد شهیدانی است که برای دفاع از این مرزو بوم از جان خود گذشته اند، بنا شد این گل به عنوان نماد روز فرهنگی کرج انتخاب شود.
وی در ادامه با اشاره به آخرین تصمیم در خصوص انتخاب روز ملی البرز گفت: بنا بود روزی به عنوان روز ملی البرز انتخاب شود که به اتفاق نظر ۲۰ مهرماه انتخاب شده است.البته هنوز تمامی مراحل ثبت این روز طی نشده و به احترام شورای فرهنگ عمومی استان، به زودی تاریخ روز ملی البرز هم اعلام می‌شود.

کدخبر: 739

عکاس: مهدی خاکی جوان

نویسنده: فریبا کلاهی