پنجشنبه، 25 فروردین 1401 - 16:17

استاندار البرز تاکید کرد:

حریم رودخانه و حوزه منابع طبیعی در طرح های طالقان مد نظر قرار گیرند

منافع تصمیم گیری ها در طالقان باید به مردم برسد چراکه باید ثمره مصوبات، احیای روستاها، توسعه سرمایه‌گذاری و بسترسازی برای بهره برداری از ظرفیت های گردشگری این شهرستان باشد.

آیین باور -استاندار استان البرز در بازدید از شهرستان طالقان تاکید کرد اجرای طرح تفصیلی شهر و طرح هادی تعدادی از روستاهای شهرستان طالقان مورد مطالبه مردم است.
وی در  جلسه بررسی طرح تفصیلی این شهرستان که روز پنجشنبه برگزار شد،افزود: این موضوعات بسیار حائز اهمیت هستند و در آینده طالقان تاثیر بسزایی دارند بنابراین ضرورت دارد که با حساسیت ویژه ای بررسی شوند.

وی  گفت: در خصوص طرح های تفصیلی و هادی این شهرستان باید با انسجام و خردجمعی به اجماع نظرات برسیم و براساس مطالعات مشاور طرح، بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم تا در مراجع ملی مربوطه قابل دفاع باشد.
عبدالهی افزود: در سالی که بر اساس منویات و شعار راهبردی مقام معظم رهبری به سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نام گذاری شده، تلاش و اهتمام ویژه ای را در این راستا معطوف خواهیم کرد.

استاندار گفت: منافع تصمیم گیری ها در طالقان باید به مردم برسد چراکه باید ثمره مصوبات، احیای روستاها، توسعه سرمایه‌گذاری و بسترسازی برای بهره برداری از ظرفیت های گردشگری این شهرستان باشد.
وی افزود: مسیرهای کوهستانی و صعب العبور روستاهای طالقان، روند گازرسانی را با مشکل مواجه می کند، ولی این امر باید چاره اندیشی و اجرایی شود.
استاندار البرز گفت: البته این روند در حال اجرا است و بزودی مشعل گاز چند روستا در بالا طالقان روشن خواهد شد.
وی افزود: برای اجرای طرح ها در طالقان، موضوع حریم رودخانه و مسائل حوزه منابع طبیعی را برای بحث و بررسی داریم.

عبداللهی گفت: بر این اساس 172 طرح و برنامه توسعه ای با اعتباری حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان مورد موافقت قرار گرفت و در کنار این مصوبات پیشنهاد ارتقا 3 شهر کمالشهر، محمدشهر و ماهدشت به شهرستان نیز مطرح شد که با استقبال رییس جمهور محترم مواجه شد.
وی افزود: مبلغ 23 هزار و 244 میلیارد تومان موافقت جهت تخصیص تسهیلات و 61 هزار و 660 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و بانک ها برای پیشبرد پروژه ها اختصاص خواهد یافت.
استاندار البرز گفت: اکنون با انگیزه مضاعفی با تلاش شبانه روزی به دنبال حل مشکلات خواهیم بود چراکه همراهی و نگاه ویژه دولت محترم را نیز داریم.
وی افزود: تلاش، فسادستیزی و مردمی بودن با همت والایی که مدیران استان شکل گرفته و همراهی همیشگی مردم شریف استان، به طور قطع راهگشا خواهد بود و مشکلات را یکی پس از دیگری حل می کنیم.
عبداللهی گفت: با گذشت ۴ ماه از مسئولیتم در استان البرز، حدود ۵ بار به شهرستان طالقان سفر کرده ام و موضوعات مردم و شهرستان را از نزدیک مورد بررسی قرار داده ام.
وی افزود: در خصوص طرح های تفصیلی و هادی این شهرستان باید با انسجام و خردجمعی به اجماع نظرات برسیم و براساس مطالعات مشاور طرح، بهترین تصمیم را اتخاذ کنیم تا در مراجع ملی مربوطه قابل دفاع باشد.
استاندار البرز گفت: بر این باور هستم که باید اقتصاد روستاها رونق گیرد و بسترهای زندگی و اشتغال جوانان برای مانایی در روستاها فراهم شود.
وی افزود: بسیاری از روستاهای استان البرز باید در زمره مناطق محروم کشور، با اعتبارات و توجه ویژه همراه شوند.

کدخبر: 745

خبرنگار: فریبا کلاهی