پنجشنبه، 25 فروردین 1401 - 16:46

سرپرست جدید اداره کل حفاظت محیط زیست البرز :

مشکلات آلایندگی هوا، کمبود آب و عدم مدیریت صحیح منابع آب زیرزمینی استان، که موجب فرونشست های قابل توجهی در برخی مناطق استان همچون، بیابان های اشتهارد و نظرآباد شده است

آیین باور _طی مراسمی با حضور دکتر دانشیان معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست از خدمات مهندس فردین حکیمی تقدیر و دکتر مجید درگی بعنوان سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز معرفی شد.
دانشیان در مراسم معارفه گفت: سازمان حفاظت محیط زیست برنامه ها و  پیگیری های متعددی از جمله موضوع معیشت کارکنان، تبدیل وضع، افزایش توان تخصصی و ... را دستور کار قرار داده و بصورت مجدانه پیگیری می کند که از جمله می توان به افزایش سطح حقوق و دستمزد، موضوع سختی شرایط کار، بروز رسانی تجهیزات یگان حفاظت محیط زیست و ... اشاره کرد.
مجید درگی سرپرست حفاظت محیط زیست البرز نیز در مراسم معارفه برنامه ها و اهداف محیط زیست استان را تشریح کرد و گفت: مشکلات آلایندگی هوا، کمبود آب و عدم مدیریت صحیح منابع آب زیرزمینی استان، که موجب فرونشست های قابل توجهی در برخی مناطق استان همچون، بیابان های اشتهارد و نظرآباد شده است و ادامه این روند میتواند در آینده نزدیک مشکلات بسیار زیادی را برای کشاورزی و حتی سکونت روستاهای آن مناطق ایجاد کند.
سرپرست حفاظت محیط زیست البرز ادامه داد: عدم مدیریت صحیح پسماند که ریشه بسیاری از مشکلات محیط زیستی نه تنها در استان البرز بلکه در کل کشور را باعث شده است. همچون آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی، انتشار بوی نامطبوع، تعارضات بین حیات وحش و جوامع محلی، تکثیر زیاد سگ های ولگرد و انتشار بیماری های مشترک ما بین انسان و حیوان و امثال آن که سلامتی و جان همشهریان عزیز ما و حتی حیات وحش را به خطر انداخته است.
درگی افزود: برخی مشکلات محیط زیستی دیگر مثل تخریب و تعرض به زیستگاه ها و مناطق حفاظت شده، ساخت و ساز های غیر مجاز، شکار غیرمجاز و... که هر چند همکاران بنده سعی کرده اند با آنها برخورد کنند ولیکن به نظر میرسد که نیاز به برخورد های  شدیدتر و قاطعانه تری باشد تا جلوی دست درازی سودجویان و منفعت طلبان گرفته شود.
ایشان به فرموده مقام معظم رهبری(حفظه تعالی) در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری اشاره کرد : حضور مردم در همه مسائل، حل کننده مشکلات است و هیچ جایگزین دیگری ندارد. تجربه نشان داده که هر کجا کاری به مردم سپرده شده و مردم آمده اند پای کار، آن کار موفق بوده است. چرا که مردم صاحبان فعلی و آینده کشور هستند.
با توجه به اصل ۵۰ قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری بعنوان سند راهبردی تعیین خط مشی نظام اسلامی ، برای جلب مشارکت عمومی مردم در حفاظت از محیط زیست در درجه اول باید مردم را با وظیفه ای که قانونی اساسی روی دوش آنها نهاده است آشنا کنیم و این مهم محقق نخواهد شد مگر اینکه خود ما نسبت به اهمیت و ضرورت حضور مردم در حل مشکلات زیست محیطی کشور باور قلبی داشته باشیم.
بنابراین حضور و مشارکت مردم در دولت مردمی، پاکدست و انقلابی سیزدهم یک ضرورت و راهبرد است و نه یک انتخاب!!!
درگی همچنین دومین ظرفیت مهم را سمن های محیط زیستی و دوستداران و حامیان واقعی محیط زیست دانست که همواره بی ادعا و دلسوزانه آماده کمک به حل مشکلات محیط زیست و حفاظت از آن هستند.
درگی در پایان بیان کرد: از همه همکاران متخصص و توانمند در تمامی سطوح، تقاضا دارم تا این حقیر را در انجام این مسولیت خطیر و مهم کمک نموده تا این امانت الهی را بهتر از امروز به آیندگان واگذاریم. انشاالله

 

کدخبر: 747