پنجشنبه، 27 خرداد 1400 - 09:24

ایجاد ۲۴۶۵ شغل مدد جویی در بهزیستی البرز

اداره کل بهزیستی البرز توانسته است از طریق واگذاری اسامی مددجویان به خیریه ها 2645 شغل جدید ایجاد نماید.

آیین باور-دکتر اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز در این باره گفت : از طریق اعلام شماره تماس و راه اندازی سامانه و ارسال پیامک به مددجویان متقاضی شغل از میان زنان سرپرست خانوار ، فرزندان ترخیصی ، معلولین قابل بازتوان و معتادین بهبود یافته در استان البرز و شهرستانها ی تابعه تعداد ۵۰۰ نفر از مددجویان متقاضی شناسایی شدند .

وی افزود : از طریق واگذاری این لیست اسامی به موسسه خیریه اشتغالزایی تحت نظارت بهزیستی این افراد به ۳ کارگاه خیاطی واقع در حیدر آباد ، خیابان بهشتی و کیانمهر ، شرکت عظام سازه سیم پوش واقع در اشتهارد ، شرکت نیرو تابان واقع در کرج ، شرکت تولیدی گرما جنوب واقع در سیمین دشت، شرکت بسته بندی حبوبات واقع در محمد شهر(ولد آباد)، شرکت تولید قطعات خودرو واقع در آبیک، شرکت تولید چسب واقع در اشتهارد ، مرکز دهکده کارآفرینی مهرشهر و تعاونی فراگیر ملی واقع در کرج معرفی گردیدند.

دکتر حیدری ادامه داد: از این تعداد ۱۸۳ نفر جذب و مابقی در مرحله ارزیابی نیرو در شرکت های مذکور می باشند که نتیجه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی استان ادامه داد : اشتغال ایجاد شده و ثبت شده در سامانه پورتال استان البرز در سال ۹۹ به تعداد ۲۴۶۵ نفر بوده که از این تعداد ۲۰۳۶ نفر ایجاد اشتغال از طریق پرداخت وامهای خوداشتغالی ، مشاغل خانگی و کارفرمایی ، استخدام ۳٪ معلولین در دستگاههای دولتی ، جذب نیرو در کاریابی ها ، مراکز غیر دولتی ماده ۲۶ و ماده ۲۸ ، گروه همیار و تعاونی های فراگیر بوده است و تعداد ۴۲۹ نفر دیگر نیز از طریق پرداخت حق بیمه خویش فرمایی ، کارفرمایی و تثبیت مشاغل مددجویان می باشند.

این مقام مسئول در خصوص پرداخت وامهای بهزیستی از محل بند "ب" تبصره ۱۶ قانون بودجه در استان البرز گفت: از این طریق در سال ۹۹ تعداد ۱۱۹۹ نفر به مبلغ ۵۵ میلیاردو ۴۱۹ میلیون تومان از گروه هدف بهزیستی تسهیلات دریافت کردند.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در پایان تاکید کرد : مددجویان تحت پوشش بهزیستی البرز میتوانند عدد ۱ را به شماره ۰۹۹۲۸۵۲۸۰۰۹ ارسال نمایند و همکاران ما در اسرع وقت با وی تماس گرفته و پس از دریافت شرایط و رزومه به کارفرمایان ، کارخانجات و کارگاه های مرتبط با شرایط ایشان معرفی خواهند کرد.

کدخبر: 76